به گزارش ختم کلام، سرهنگ‌مهدی پارسا در همایش گرامیداشت روز پرستار و ولادت حضرت زینب (س) که با همت بسیج رسانه استان گیلان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زینب (س) علیرغم اینکه پرستار توانمندی بودند، خبرنگار و روایت گر ماهری هم بودند و با روایتگری های صریح، کوبنده و آتشین خود وقایع عاشورا را تا به امروز ماندگار کردند.
وی با بیان اینکه ولادت حضرت زینب (س) روز خبرنگار را هم می توان نامگذاری کرد، افزود: ماندگاری قیام عاشورا و اهداف، منش و روش امام حسین (ع) و یارانش را مدیون روایت گری های حضرت زینب (س) هستیم و به نوعی این بانوی بزرگوار را می توان اولین بانوی خبرنگار عالم نامید.
معاون روابط عمومی و تلبیغات سپاه قدس گیلان با تاکید بر الگوپذیری خبرنگاران و جامعه رسانه ای امروز از بینش رسانه ای حضرت زینب (س)، تصریح کرد: وی الگوی تمام عیار جامعه رسانه ای امروز تلقی می شود.
پارسا با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در بخش های مختلف و لزوم پرداختن به این دستاوردها توسط رسانه ها و خبرنگاران، بیان کرد: دستاوردهای ارزشمندی که در این ۴۳ سال تحریم، تهدید و کینه توزی دشمنان توسط نظام اسلامی بدست آمده می بایست توسط اصحاب هوشمند رسانه روایتگری شود.
وی با اشاره به شگردهای پیچیده دشمن علیه نظام اسلامی، به تبیین نقش رسانه در جنگ روایت ها پرداخت و اضافه کرد: دشمن با ابزار رسانه ای و تبلیغات سوء کوچکترین نواقص و مشکلات را با بزرگ نمایی رسانه ای علیه نظام بکار می گیرد و اینجا رسانه ها و خبرنگاران جبهه انقلاب نباید در میدان جنگ روایت ها دستشان خالی باشد.
رئیس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه خبرنگاران افسران جنگ روایت ها هستند، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران با تاسی از حضرت زینب (س) می بایست در جنگ روایت ها حرفی برای گفتن داشته باشند

گفتنی است، تجلیل از خانواده نخستین شهیده پرستار جبهه سلامت کشور، تجلیل از خبرنگارِ پرستار و برخی فعالین رسانه ای حوزه درمان، اجرای مولودی و آوازخوانی و اهدای جوایز بخشی از برنامه های همایش گرامیداشت روز پرستار بود.