بانوی شورای شهر کومله در هشتمین جلسه عادی شورای شهر که با حضور شهردار این شهر برگزار شد، با توجه به بحران گردش مالی در شهرداری کومله، بر لزوم تمرکز مجموعه مدیریت شهری بر جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف تاکیدو اظهار کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات عدیده مالی، در حال حاضر، جذب سرمایه گذار است.

مهدیه رزاقی‌ بر لزوم رایزنی ها با سرمایه گذاران خرد و کلان و برگزاری متعدد کمیسیون های درآمد زایی و سرمایه گذاری تاکید کرد.

وی همچنین ساماندهی مبادی ورودی شهر کومله را از شهردار خواستار شد و خاطر نشان کرد: کومله همواره شهر بهترینها بوده و واضح است که چهره فعلی ورودی شهر زیبنده شهر نیست از این رو لازم است شهردار این شهر تدابیر لازم را در این مورد اتخاذ کند.

ناطق نخست هشتمین جلسه شورای شهر کومله همچنین با توجه به وجود درختان بومی نارنج و برگزاری جشنواره بهارنارنج در این منطقه گفت: منطقی نیست که برگزار کننده جشنواره بهارنارنج باشیم اما اقدام به کاشت درختانی غیر از نارنج کنیم.
وی افزود: هرچند هرپوشش گیاهی جذابیت خاص خود را در علم باغشهرسازی دارد اما با توجه به زیست بوم بودن گونه گیاه نارنج، بهتر است تا به کاشت نهال این درخت در سطوح مختلف شهر اقدام شود.
عضو شورای شهر کومله ادامه داد: پیش از این به کرات به مقوله ثبت شهر کومله به عنوان شهر ملی بهارنارنج پرداخته ام اما با توجه به اینکه پیش از این، این عنوان به شهر دیگری تعلق گرفته است و طبق قانون مربوطه نمی شود عنوان ثبت شده را از آن خود کرد، بهتر است دست کم با کاشت نارنج و برگزاری هرساله جشنواره بهار نارنج، نسبت به نارنجستان سازی شهر اقدام شود.

این‌مسئول با اشاره به ظرفیت های موجود توریستی در شهر بهترینها، پیشنهاد کرد تا کومله در زمینه دیگری به ثبت ملی برسد.

رزاقی با توجه به رویش لاله های متعدد در دوآبگیر بزرگ شهر، گفت: کومله به جز رایحه خوش بهارنارنج، ظرفیت های فراوان دیگری نیز دارد و آن رویش لاله های رنگین در آبگیرهای شهر است و از این رو‌ می توان این شهر را به عنوان شهر ملی لاله های زرد یا شهر ملی لاله های رنگین به ثبت رساند.

این‌مسئول، در ادامه با اشاره به معوق ماندن پروژه پیاده راه سازی در رینگ استخر کومله گفت: معوق ماندن این پروژه، مشکلات فراوانی در عبور و مرور شهروندان ایجاد کرده و علاوه بر ایجاد حوادث جاده ای، در بسیاری از موارد منجر به مشکلات فنی در خودروی شهروندان نیز شده است.
وی پیگیری هرچه سریعتر و رایزنی با پیمانکار مربوطه برای به سرانجام رساندن این پروژه را از شهردار کومله خواستار شد.

ناطق نخست هشتمین جلسه عادی شورای شهر کومله با اشاره به استیجاری بودن مکان فعلی شورای شهر، بر لزوم تکمیل ساختمان در دست احداث شهرداری تاکید کردو گفت: تکمیل ساختمان جدید شهرداری باید هرچه زودتر در دستور کار قرار گیرد تا از ساختمان فعلی، به عنوان مکان مناسب تری برای شورای شهر استفاده شود زیرا این مهم، از بار مالی اضافه می کاهد.
این مسئول با اشاره به مشکلات مالی موجود در شهرداری ادامه داد: تکمیل این سازه با وضع مالی موجود بهتر است به صورت فاز به فاز اجرایی شود.
رزاقی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر نسبت به انتخاب پیمانکار منصف و کاردان برای تکمیل ساختمان جدید شهرداری کومله اقدام شود.

بانوی عضو شورای شهر کومله همچنین با اشاره به آغاز فصل بارش ها و آسفالت نبودن بسیاری از کوچه های شهر افزود: شهردار کومله برای شن ریزی کوچه ها و بستر سازی های مناسب عمرانی به ویژه در کوچه های محلات اقدام کند.

رزاقی گفت: تمام موارد عنوان شده خطاب به شهردار، مطالبه شهروندان است و مطالبات آنان باید در اولویت نخست برنامه های شهرداری قرار بگیرد. /ختم کلام