گاف فدراسیون فوتبال، علت محرومیت تماشاگران ایرانی در دیدار با کره! · ختم کلام | ختم کلام
تبلیغات

گاف فدراسیون فوتبال، علت محرومیت تماشاگران ایرانی در دیدار با کره!

گاف فدراسیون فوتبال، علت محرومیت تماشاگران ایرانی در دیدار با کره!

با استناد به اظهارات مسئولان فدراسیون فوتبال ایران، ضوابط مربوط به پروتکل بین‌المللی مسابقات فوتبال که منجر به حضور تماشاگران در ورزشگاه می‌شود، ‌رعایت نشده و همین مساله محرومیت تماشاگران ایرانی در دیدار با کره‌جنوبی را رقم زده است!

ختم کلام؛

طبق مقررات تدوین شده برای برگزاری مسابقات فوتبال طی دوران کرونا در دنیا، فدراسیون های فوتبال کشورهای میزبان باید حداقل ۱۴ روز قبل از زمان برگزاری مسابقه، مدارک لازم و توضیحات کامل را به منظور صدور مجوز میزبانی و برگزاری مسابقه با حضور تماشاگران را ارائه کنند.

در بند ۵ ماده ۲ پروتکل بین المللی مسابقات فوتبال International match protocol (IMP) که از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) اعلام شده، آمده است:

اطلاعات آمادگی برگزاری مسابقه فوتبال

حداقل ۱۴ روز قبل از برگزاری مسابقه، فدراسیون کشور میزبان باید شرایط برگزاری مسابقه را اعلام کند و هرگونه تغییر اساسی در ترتیبات مندرج در این برگه باید بدون تأخیر به همه گیرندگان آن اطلاع داده شود. همچنین برگه باید شامل اطلاعاتی باشد که در ادامه به آن اشاره شده است:

– مخاطبان اصلی در محل میزبانی مسابقه شامل مسئول میزبانی فدراسیون میزبان، هماهنگ کننده پزشکی فدراسیون میزبان، مسئول بهداشتی حاضر در ورزشگاه یا معادل محلی تعیین شده آن‌ها

– امکانات تعیین شده مربوط به انجام تست کووید-۱۹

– تماس‌های فوری پزشکی در محل میزبانی مسابقه شامل پزشک و بیمارستان

– گزارش الزامات مربوط به کووید-۱۹

– پروتکل های بهداشتی قابل اجرا مربوط به کووید۱۹ و اقدامات پیشگیرانه

– نمره و سطح ریسک موجود طبق ارزیابی مخصوص فوتبال

– پروتکل‌های مربوط به ورزشگاه و سایر مکان‌های رسمی

– سایر نکات مرتبط با تأثیر کووید-۱۹ و محدودیت‌های محلی در مسابقه

منبع؛ ایسنا