شهردار رشت در جلسه با اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان اظهار داشت: شهرداری رشت در مسیر مقابله هوشمند با آسیب‌های اجتماعی آماده گسترش همکاری‌های خود با نهادهای فرهنگی است.

 

 سید محمد احمدی افزود: دشمن برای تضعیف انقلاب اسلامی کارها و خیانت‌های زیادی را انجام داده و همچنان هم به بهانه‌های مختلف توطئه‌های خود را که رأس آن در امور فرهنگی است دنبال می‌کند.

 

احمدی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی فقط اعتیاد نیست و ابعاد گوناگونی دارد تصریح کرد: اگر نسبت به رفع این آسیب‌ها اقدام نشود موجبات ناامیدی جامعه فراهم می‌شود از طرفی تنها راه مقابله با آن هم متوسل شدن به فرهنگ است.

 

وی تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مسائل اقتصادی و فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رسالتی مهم در ابعاد فرهنگی و جذب نسل‌های جدید انقلاب برعهده دارد.

 

شهردار رشت با بیان اینکه تعاریف طرح شهر دوستدار خانواده باید به خوبی تبیین و مشخص شود اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در شهرها به تدریج در حال متحول شدن هستند و همین موضوع پسماند در شهرهای شمالی از جمله این آسیب‌ها محسوب می‌شود.

 

احمدی استفاده از تشکل‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و ادامه داد: مهم‌ترین ارگانی که تشنه اینگونه خدمات است شهرداری‌ها هستند زیرا خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌دهند.

 

وی محله محوری و رسیدگی به حاشیه‌های شهر را از جمله موضوعات جدی شهرداری اعلام کرد و گفت: برای نیل به این اهداف بروکراسی‌های خشک اداری گاهی برای شهرداری رشت ایجاد مشکل می‌کند اما ما همچنان پیگیر رفع کمبودها هستیم.

 

شهردار رشت مقابله هوشمند با آسیب‌های اجتماعی را رویکردی که توسط شهرداری دنبال می‌شود دانست و یادآور شد: شهرداری رشت آماده گسترش همکاری‌های خود با سازمان‌های مردم نهاد و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

 

 

*جبهه فرهنگی و شهرداری رشت در اجرای شهر دوستدار خانواده مشارکت می‌کنند

 

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه از زمان ورود شهردار رشت اقدامات فرهنگی خوبی در رشت انجام شده است عنوان کرد: جبهه فرهنگی ۲۵ کارگروه‌ تخصصی و ۱۷ جبهه سازمانی دارد که هر کدام از آن‌ها رسالتی را در شهرستان‌های استان گیلان برعهده دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی پیگیری مباحث اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به محلات آسیب‌پذیر را بخشی از کارکردهای جبهه فرهنگی خواند و افزود: جبهه فرهنگی و اجتماعی، اداره کل اوقاف و شهرداری رشت در کنار هم می‌توانند خدمات خوبی را به ویژه در بخش‌های فرهنگی و هنری به مردم ارائه کنند.

 

وی با بیان اینکه جبهه فرهنگی در حقیقت نهاد تسهیل‌گر جریانات مردمی مستقل است تصریح کرد: بنیاد ملی خانواده به عنوان نهادی مستقل اخیرا تفاهمنامه‌های همکاری را با شهرداری‌های کشور منعقد کرده و در استانداری‌ها هم یک دبیرخانه تشکیل داده‌ است.

 

دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان در مورد شهر دوستدار خانواده به عنوان یکی از طرح‌های مورد بحث بنیاد ملی خانواده نیز توضیحاتی داد و گفت: معماری و شهرسازی، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی و مشارکت شهروندی پنج موضوعی است که در برنامه شهر دوستدار خانواده دنبال می‌شود و امیدواریم با کمک شهرداری رشت بتوانیم زمینه‌های اجرای آن را فراهم کنیم.

 

پوریوسفی با بیان اینکه شبکه منسجم مردمی توسط جبهه فرهنگی سازماندهی شده است اذعان کرد: در همین راستا اتاق فکرهایی هم ایجاد شده و موضوعات حول این محور را به ویژه در بخش خانواده دنبال می‌کنند