به گزارش ختم کلام، مصطفی طالبی در مراسم روز کارمند که در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد با گرامی داشت هفته دولت و خاطره شهیدان والا مقام رجایی و باهنر اظهار کرد: هر وقت نیاز باشد نمونه‌ای از خدمت خالص دولتمردان را مثال بزنیم یاد این عزیزان از دست رفته در ذهن‌ها خطور پیدا می‌کند که سالگرد این عزیزان هفته دولت نامگذاری شده و برنامه‌هایی توسط همه ادارات و نهادها برای خدمت به مردم اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته دولت فرصتی است که از مقام کارمند هم تجلیل و تقدیر شود، گفت: کارمند در طول شبانه روز برای انجام وظیفه‌ای که دارد برای مردم تلاش می‌کند و این روز بهانه‌ای برای تقدیر از این عزیزان و خدمات آنان است.

سرپرست شهرداری لنگرود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ماهیّت کارِ کارمند، خدمت است، تصریح کرد: رهبری همچنین فرمودند در یک نظام سالم، حتّی کسانی که شغل آزاد هم دارند، ممکن است به نحوی به جامعه خدمت کنند؛ امّا آن‌ها کجا و آن کسی که همه‌ی عمر و همه‌ وقتش، برای جریان امروز کشور صرف میشود کجا؟ محیط کارمندی، چنین محیطی است.

طالبی با بیان اینکه مردم همواره توقع دارند که از ادارات و نهادها خدمات دریافت کنند که این کارها بر دوش کارمندان است، افزود: همین انتظار مردم بار سنگینی را بر دوش کارمند می‌گذارد چراکه باید متناسب با روز بر علم و توانایی خود اضافه کند و در این راستا همه ادارات نیز برنامه‌هایی برای ارتقای علمی و در دیگر زمینه‌ها در نظر می‌گیرد.