پرویز محمدنژاد در گفتگویی اظهار کرد: باتوجه به اینکه وزیر کشور خواستار دریافت نظرات نمایندگان در رابطه با انتخاب استانداران شده‌ بود طی روزهای اخیر مجمع نمایندگان گیلان با وزیر کشور نشست‌های متعددی برگزار کرد و اتفاق نظر داشتیم که استانداری قابل کار در گیلان را دارد که بتواند از ظرفیت‌های استان به درستی استفاده کند که لازمه آن شناخت از منابع و ظرفیتهای گیلان نظیر برنج، چای، نوغان و… است.

نماینده لنگرود در مجلس با اشاره به لزوم استفاده استاندار آتی از مزیت دریای خزر گفت: در دنیا هر کشوری که از دریا برخودار است ثروتمند است اما تاکنون از دریای خزر استفاده نشده است.

استانداری می‌خواهیم که بداند تجارت منطقه‌ای چیست

محمدنژاد با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت ترانزیتی دریای خزر گفت: بندرانزلی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بنادر، طبق اطلاعات دریافتی من ۳۵ درصد ظرفیت آن در حال استفاده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان یادآور شد: ما از استانداری باید بهره بگیریم که بداند تجارت منطقه‌ای چیست و چقدر در کسب و کار و درآمدزایی اثر گذار است.

نماینده لنگرود با اشاره به احداث بندر توریستی و مسافری چمخاله به دیارمیرزا گفت: به آقای وزیر کشور و همچنین وزیر گردشگری متذکر شدیم که در حوزه گردشگری باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

محمدنژاد افزود: بارها و بارها گفتیم که درآمد اصلی مردم استان و منطقه از حوزه کشاورزی است و حفاظت از منابع کشاورزی اهمیت دارد. یکی از موارد مهم در این رابطه نیز بهای تمام شده محصولاتی نظیر برنج است. به آقای قالیباف نیز گفتم که شما به عنوان رییس مجلس مسوولیت دارید و باید بپذیری که تولید برنج به صرفه نیست و بهای تمام شده برنج ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان هزینه بر میدارد که در چنین فضایی رغبتی برای توسعه به وجود نمی‌آید.

عده‌ای با رسیدن قیمت برنج به نرخ ۴۲ هزار تومان بلوایی در کشور ایجاد کردند

نماینده لنگرود در مجلس گفت: عده‌ای با رسیدن قیمت برنج به نرخ ۴۲ هزار تومان بلوایی در کشور ایجاد کردند اما داد هیچ کس بعد از رسیدن پراید ۲۰ میلیونی به ۱۵۰ میلیون تومان در نیامد و کسی حرف از تنظیم بازار نزد. علاقه‌مند به افزایش قیمت نیستیم اما توزیع متوازن عدالت این نیست. وقتی همه چیز سرسام‌آور درحال رشد است چرا باید جلوی تولیدات کشاورز داخلی گرفته شود و به دنبال تسریع در واردات باشیم درحالی که طبق قانون در چهار ماه سال واردات برنج ممنوع است.

محمدنژاد با بیان اینکه در بحث فرآوری محصولات کشاورزی نیز اقدامی انجام نشده است، افزود: باید به این سمت برویم و به دنبال فرآوری مرکبات، چای و…باشیم.

نماینده لنگرود با بیان اینکه مجموع تولید چای ۲۷ هزار تن و میزان مصرف ۱۳۰ هزار تن است، افزود: امروز حلقه بازار برای چای ارگانیک شمال کشور بسته است و چای داخلی در انبار است، امروز دولتمردان باید به عناوین مختلف به این موضوع بپردازیم.

محمدنژاد با بیان اینکه از همه دعوت میکنم ۱۰ مهر برنامه مناظره صورت گرفته در شبکه تهران را تماشا کنند، افزود: علی رغم حذف ارز واردات چای، شاهد این هستیم که انواع مختلف چای خارجی که دارای اسانسهای مختلف است با کشور وارد میشود که برای سلامتی مردم نیز خطرناک است.

اولین منطقه‌ای که در کشور در زمینه گاز آسیب می‌بیند استان‌‎های شمالی کشور است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ریشه‌یابی مشکلات صنعت برق کشور گفت: ۱۲ هزار مگاوات تراز منفی داریم، بطوریکه میزان مصرف تقریبی ۷۲ هزار مگاوات و تولید ۶۰ هزار مگاوات است.

محمدنژاد با اشاره به قطعی برق در سال گذشته و امسال گفت: متاسفانه باید به مردم بگویم که اگر بحث واردات گاز از ترکمنستان و همچنین بحث سوخت جایگزین تا آبان حل نشود، به مشکل بر میخوریم. اولین منطقه‌ای که در کشور در زمینه گاز آسیب می‌بیند استانهای شمالی کشور است چون در انتهای خط گاز قرار دارند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: میزان تولید ۸۵۰ میلیون مترمکعب و میزان مصرف خانگی ۷۰۰ میلیون مترمکعب است و اگر بخواهیم نیروگاه را باز نگه داریم و گاز موسسات، ادارات، صنایع، خدمات عمومی را قطع کنیم مجموع باقیمانده کفاف گاز نیروگاه‌ها را نمی‌دهد و همین خاموشی منجر به قطعی برق میشود و چاره‌ای جز جایگزینی گازوییل و مازوت با گاز نداریم و به وزیر نیرو نیز تاکید کردیم که این کار باید تا آبان صورت بگیرد.

قرائت گزارش علت گرانی قبوض برق در مجلس

محمدنژاد در رابطه با اعتراضات مردم نسبت به افزایش قبوض برق نیز به دیارمیرزا گفت: به ما گزارشاتی رسیده که قبوض برق ۲.۳ یا ۴ برابر رشد داشته است که یکی شاید بدخوانی کنتورنویسان باشد.

نماینده لنگرود تصریح کرد: مجموعا در سال جاری ۲۳ درصد رشد قیمت برق داشته‌ایم که باز هم با اعتراضات مردم همخوانی ندارد و به زودی گزارش ما در رابطه با علت گرانی برق در مجلس ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ سال است هیچ قانونی در حوزه برق در مجلس به تصویب نرسیده است، افزود: در طرح مانع‌زدایی در صنعت برق به حوزه‌های مختلف این صنعت پرداخته شده و اگر این طرح در مجلس تصویب بشود بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

محمدنژاد با بیان اینکه الگوی مصرف نیز ترسیدم شده و نگذاشتم که وزارت نیرو در این قانون دخل و تصرفی داشته باشد، افزود: با تصویب طرح مانع‌زدایی تحولی در تلگرام صنعت برق شاهد خواهیم بود.

نماینده لنگرود با بیان اینکه تلاش مدیران گیلان قابل قدردانی است، افزود: اینکه می‌گوییم مدیران ناکارآمد هستند به این معنی نیست که آن‌ها قصد اذیت و آزار و انجام ندادن کار را ندارند بلکه توان فکری و عملی آن‌ها محدود است و تغییر مدیران نیازمند تغییر دولت‌ها نیست و این وظیفه مدیران ارشد است که از مدیران کارآمد بهره بگیرند./ دیارمیرزا