رئیس سازمان صمت استان گیلان از مستقل شدن کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش ختم کلام؛ فرهاد دلق پوش؛ از تمرکز وظایف و اختیارات تامین، تنظیم و توزیع محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی به صورت کامل خبر داد و گفت: به استناد مصوبه مجلس شورای اسلامی و تصمیم اخیر هیئت وزیران با عنوان تمرکز وظایف و حذف دوگانگی اختیارات وزارت صمت؛ کلیه اختیارات حوزه محصولات کشاورزی به جهاد کشاورزی واگذار شد.
رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه اجرای این قانون با حمایت و پشتیبانی وزارت صمت، تفویض اختیارات به تدریج در حال انجام است اضافه نمود: اجرای این قانون به نحوی است که سیاستگذاری و انجام اقدامات زنجیره تولید محصولات کشاورزی تا بازار و حتی نظارت در بازار بر عهده جهاد کشاورزی می باشد و پاسخگویی در این زمینه نیز به عهده مسئولین آن وزارت خواهد بود.
وی مقوله امنیت غذایی را که در حوزه کشاورزی می باشد بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: امنیت غذایی عنصر مهمی در اقتدار کشور به حساب می‌آید و در سطح جهانی با رویکرد تخصصی به آن می‌پردازند و حمایت‌های ویژه‌ای از کشاورزان برای تامین سلامت غذایی اتخاذ می‌کنند که با این قانون اخیر در کشور نیز شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
دکتر دلق پوش تأمین کالاهای اساسی کشاورزی توسط جهاد کشاورزی برای تنظیم و تعادل بازار را ضروری دانست و گفت: بهبود ثبات بازار با توجه به توانمندی‌های تخصصی جهاد کشاورزی در زمینه محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی می‌تواند نکته مثبت این اقدام تلقی گردد.
رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۷هزار تن انواع کالاهای اساسی از ابتدای سال تاکنون برای استان تخصیص گرفته شده است گفت: با همکاری مطلوب فروشگاه های بزرگ و سایر صنوف در راستای آرامش و تعادل بازار اقدام به توزیع کالاهای اساسی در بازه های زمانی مختلف شد تا احتیاجات ضروری مردم تامین گردد.