ختم کلام- رییس شورای اسلامی دوره ششم شهر لنگرود، در آیین تجلیل از اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت روزخبرنگار، این شغل را بسیار شغلی مقدس و پرخطر دانست و اظهار کرد: بی شک وجود علاقه می تواند خبرنگار را به ادامه فعالیت دراین حرفه انگیزه دهد وترغیب کند.

حجت الاسلام فداکار از خبرنگاران بعنوان چشم و گوش جامعه و پل ارتباطی بین مردم ومسئولان یاد کرد و گفت: اگر این ارتباطات کمرنگ شود قطعا مسایل و مشکلات مردم وجامعه بخوبی انعکاس داده نخواهد شد.

وی شغل خبرنگاری یک امانت الهی و از رسالت انبیأ خواند و افزود: خبرنگاران باید در انعکاس اخبار در جهت حفظ جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی امانتدار خوبی باشند.
رییس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خبرنگار،کسی است که با استفاده از منابع خبری،وظیفه تهیه گزارش کامل وجامع وقابل پخش از یک واقعه را به عهده داردو هرقدر دامنه فعالیت رسانه گسترده تر باشد،خبرنگاری در آن رسانه اهمیت فزون تری دارد.
د فداکار همچنین به اهمیت شغل خبرنگاری را از دیدگاه قرآن عنوان کرد و افزود: در راه خبرنگاری، هم می توان شهید شد و هم‌می توان خبرنگاری خائن شد اما وخدای تبارک وتعالی چشم ها وزبان های خیانتکار را میبیند ومیداند که چه کسانی امانتدار خوبی هستند و برای رضای خداقلم می زنند.

 


رییس شورای شهر لنگرود در ادامه با اشاره به اینکه شعار شورای اسلامی دوره ششم شهر لنگرود مبارزه با فساد ستیزی و شفافیت سازی است افزود:نکته ای که حایز اهمیت است اینست که شفافیت باید در خدمت فساد ستیزی وعدالت باشد.
مصطفی طالبی سرپرست شهرداری لنگرود نیز ضمن تبریک روز خبرنگار وبا گرامیداشت یادو خاطره شهید”محمود صارمی”خبرنگار شهید افزود:این روز را به پاس قدر دانی اززحمات تلاشگرانی که در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه قدم برمیدارند ارج می نهیم.وی با بیان اینکه شما خبرنگاران قلم را بعنوان سلاح و سنگر خودجهت استقلال و آزادی کشورمان انتخاب کرده اید افزود:مطمئنا شغل خبرنگاری شغل پر فضیلت و پرخطری است و هر آنچه انسان آگاهتر باشد مسئولیتش سنگینتر خواهد بود و مسئولیت خبرنگاران ،مسئولیت سختی در مقابل ملت،جامعه و اهداف اسلامی جامعه و….می باشد واین اصل،بیان کننده وظایف اجتماعی خبرنگاران است.

یعقوب رمضانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود نیز با بیان اینکه یک خبرنگار به بررسی مشکلات جامعه می پردازدافزود:این افراد خود را در قبال خبرهای منتشرشده مسئول میدانند که هیچ کدام از اقشار جامعه نمیتوانند صدای مردم را به گوش مسئولین برسانند و مردم را از خبرها واتفاقات پیش آمده باخبر کنند.
سیروس آقاجانیان خزانه دار شورای اسلامی شهر لنگرود همچنین ضمن تبریک روز خبرنگاربا اشاره به اینکه شما خبرنگاران ذاتا افرادی جستجوگر و پرسشگر هستید افزود:افرادی که در شغل خبرنگاری فعالیت دارند تمایل زیادی به کشف حقیقت دارند و برای رسیدن به منبع اصلی خبر تلاش میکنند و تا رسیدن به هدف عقب نشینی نمی‌کنند و درواقع پشتکار داشتن یکی از خصوصیات ویژه خبرنگاران است.
مهرداد زحمتکش سخنگوی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه تعهد در برابر مردم ومصالح جامعه از دیگر خصوصیات یک خبرنگار باید باشد افزود:خبرنگار باید پیوسته با مردم ارتباط داشته باشد وخواسته ها ودیدگاههای آنها را در گزارش های خود بازتاب دهد.وی افزود:دنیای امروز دنیای دانایی و توانایی است و ما امروز برای بهتر زیستن چاره ای جز دانایی نداریم و امروز همه دنیا وجهانیان به دانایی خبرنگاران واصحاب قلم ارج می نهند.
در ادامه لیلا آبچیان منشی شورا ،لیلا رمضانی و غلامرضا منصفی عضو شورا نیز ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت شهید صارمی خاطر نشان کردند:رعایت عدالت وانصاف از ویژگی های خبرنگاران است و موضع گیری های خبرنگار باید براساس حق باشدوخبرنگار نباید مردم را از داشتن اطلاعات مفید موردنیاز شان محروم کند ویا اطلاعات را تنها دراختیار گروه ویژه ای از مردم قرار دهد.