فرماندار لاهیجان در آیین تجلیل از شهرداران و دهیاران بیان کرد: سیاست دولت در خصوص دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، دخالت حداقلی و نظارت حداکثری بر این

به گزارش ختم کلام و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری لاهیجان؛ یونس محمودی در آیین نکوداشت «روز شهرداری و دهیاری» با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ ماموریت و وظیفه بر عهده شهرداران و دهیاران است، گفت: این موضوع به این مفهوم است که بسیاری از گره‌های مردم توسط شهرداران و دهیاران باز می‌شود.

وی نقش دهیاران و شهرداران شهرستان لاهیجان را در کاهش شکاف بین مردم و دولت مهم ارزیابی کرد و افزود: سیاست دولت در خصوص دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، دخالت حداقلی و نظارت حداکثری بر این دو نهاد مهم در کشور بوده و  هست.

فرماندار شهرستان لاهیجان با ذکر این نکته که شهردار و دهیار فقط یک عنوان و فقط یک جایگاه نیست، خاطر نشان کرد: شهرداری و دهیاری به عنوان بازوان پرتوان اجرایی کشور، محلی برای انجام امورات حرفه‌ای، تخصصی و کارشناسی برای مردم و شهروندان است.

محمودی دهیاران و شهرداران را سفرای نظام جمهوری اسلامی ایران در بین مردم خواند و بر نقش بسیار مهم آنها در توسعه همه‌جانبه شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: با تقویت اقتصاد شهرها و روستاها و تبیین راهکارهای آن با همکاری دانشگاهیان می‌توانیم  به توسعه شتاب‌زای شهرها و روستاهای شهرستان دست یابیم. گفتنی است فرماندار شهرستان لاهیجان در پایان این آیین با اهدای لوح تقدیر به ۲ شهردار و ۱۲ دهیار لاهیجان و بخش رودبنه از خدمات آنان تجلیل کرد