به گزارش ختم کلام، شهردار رشت در کنفرانی ملی” شهرهایی برای مردم” به سه اصل حفاظت، آسایش و لذت اشاره و اظهار کرد: در شهرهایی که با اولویت مردم طراحی می شوند این سه اصل باید مورد توجه قرار گیرند.

سید محمد احمدی خلق شهرهای سالم، امن، پایدار و سرزنده را از جمله شرط های اولیه زندگی شهری عنوان کرد و افزود: شهرهایی برای مردم، شهرهایی هستند که در طراحی و برنامه ریزی خود، هم ویژگی های جسمانی و فیزیولوژیک انسان را مدنظر قرار دهند و هم ثبات محیطی را که در خدمت ویژگی های انسانی است.

وی با اشاره به ویژگی های”شهری برای مردم” اظهار کرد: شهر برای مردم، شهری است که با ایجاد بستر فعالیت های فیزیکی،تعاملات اجتماعی،تاثیر مثبت روانشناختی،کاهش بار منفی زیست محیطی را برای شهروندانش به ارمغان بیاورد.

شهردار رشت با بیان اینکه این شهر همواره اولین ها بوده، بیان کرد: رشت با توجه به پیشینه فرهنگی خود در گذشته شهری برای مردم بوده و  در حال حاضر نیز شهرداری این شهر با اقدامات بازآفرینی در راستای تحقق شهرهایی برای مردم گام برمی دارد.

این مسئول در ادامه ایجاد پیاده راه بافت مرکزی رشت، آرام سازی بافت پیرامون حرم مطهر خواهر امام رضا(ع)، بهره گیری از فضاهای آزادسازی حریم رودخانه های رشت، بهره گیری از کلیه پتانسیل های طبیعی و فضای سبز، بازآفرینی ابنیه تاریخی شهر و … را از جمله اقدامات شهرداری رشت با نگاه به داشتن شهرهایی برای مردم نام برد.

احمدی شهردار رشت همچنین با بیان اینکه تحقق اهداف این کنفرانس از اولویت های شهرداری رشت است گفت: ” شهری برای مردم” ، شهری ارگانیک است که پایه آن با انسانیت و عجین بودن مسئولیت پذیری در مقابل یکدیگر است

وی در پایان از کارشناسان و نخبگان درخواست کرد شهرداری رشت را با دانش و تخصص خود برای حرکت به سمت “شهرهایی برای مردم” یاری کنند.

کنفرانس ملی”شهرهایی برای مردم” توسط اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت و با مشارکت دانشگاه گیلان در روزهای ۵ و ۶ مرداد در حال برگزاری می باشد.