ختم کلام: مهدی جواهرشناس  ظهار داشت:  حوزه های امتحانی داوطلبان کنکور سراسری در استان گیلان قبل از برگزاری آزمون، هنگام برگزاری و پس از آن “پایان برگزاری آزمون زمان خروج داوطلبان” تحت نظارت دقیق قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه محل برگزاری آزمون ها یک روز قبل از آغاز کنکور سراسری ضدعفونی می شود، اضافه کرد: رعایت فاصله در چیدمان صندلی به لحاظ مراعات فاصله فیزیکی داوطلبان از موارد مورد تاکید است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: اگر در حوزه ای رعایت پروتکل های بهداشتی کامل اجرا نشده باشد موارد اعلام خواهد شد که در اسرع وقت باید در رفع آن اقدام کنند.

وی بیان داشت: طبق آخرین پروتکل های بهداشتی میان وعده غذایی بین داوطلبان و کارکنان به صورت بسته بندی توزیع می شود و به هر داوطلب نیز یک بطری آب آشامیدنی بسته بندی برای مصرف تحویل داده می شود.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از چهارشنبه هفته جاری همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز و تا شنبه آینده ادامه دارد، این آزمون به ترتیب در گروه های “آزمایشی هنر”، “ریاضی و فنی و علوم انسانی”، “علوم تجربی” و “گروه آزمایشی زبان های خارجی” برگزار می شود.

۳۷ هزار و ۱۸۳ داوطلب برای شرکت در آزمون سراسری در استان گیلان با هم رقابت می کنند که از این تعداد ۳۷ درصد مرد و ۶۳ زن هستند، این آزمون  در شهرستانهای آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، تالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال برگزار می‌ شود.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های آستارا، رودبار و ماسال در رنگ بندی کرونایی نارنجی و شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، رضوانشهر، تالش و آستانه اشرفیه در وضعیت زرد قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار، افزون بر ۲۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری هستند، این استان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در کشور بود.