ختم کلام: شهردار رشت در آئین رونمایی از پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری رشت اظهار داشت: پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری رشت به روش سرمایهگذاری به بهرهبرداری رسید.
شهردار رشت در این مراسم با بیان اینکه در راستای هوشمندسازی خدماتی که به شهروندان ارائه میشود گامهای جدی برداشته شده است افزود: پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی که امروز مورد بهرهبرداری قرار گرفت یکی از نمونههای بارز این هدف است که توسط شهرداری رشت عملیاتی شد.
احمدی در تشریح بیشتر جزئیات اجرای پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری رشت مواردی را ذکر کرد و بیان داشت: برای اجرای این طرح و آمادهسازی ۳۵ دستگاه اتوبوس به روش سرمایهگذاری، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان را هدف مهم شهرداری رشت دانست و یادآور شد: در همینجا از عموم شهروندان فهیم و خوب شهر رشت تقاضا دارم در راستای اجرای هر چه بهتر خدمات هوشمند و ارائه این طرح با ناوگان اتوبوسرانی همکاری داشته باشند.
شهردار رشت همچنین هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی شهر رشت را برنامه اولویتدار بعدی شهرداری در آینده نزدیک اعلام کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم ارائه خدمات الکترونیک را در بخش تاکسیرانی شهر رشت هم شاهد باشیم که بدون شک آثار و تبعات بسیار مثبتی برای عموم شهروندان به دنبال خواهد داشت.
احمدی با بیان اینکه با اجرای طرح هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت دیگر لازم نیست شهروندان جهت استفاده از این خدمات پولی پرداخت کنند ابراز داشت: هزینه دریافت کارت ۵ هزار تومان است و شهروندان میتوانند آن را از باجههای بلیط فروشی سطح شهر خریداری کرده و با شارژ کردن کارت و بر اساس اعتبار آن از خدمات شرکت اتوبوسرانی شهر رشت استفاده کنند.
شهردار رشت در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از اعضای شورای شهر و تلاشها و زحمات کلیه افرادی که در پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی نقش داشتند عنوان کرد: شهر رشت طبق سرشماری سال ۹۵ چیزی حدود ۶۸۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده اما با توجه به جمعیت سیالی که وارد این شهر میشود شهرداری باید روزانه به بیش از یک میلیون نفر خدمات ارائه دهد.
احمدی لزوم ارائه برخی از خدمات شهرداری به شکل مدرن و عبور از فرآیندهای سنتی را همزمان با تغییر در فضاهای شهری، جمعیت و سایر موضوعات مرتبط لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: از آنجا که خدمات باید به شکل کیفی و مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد بنابراین شهرداریها برای رسیدن به این هدف باید به سمت فرآیندهای مدرن پیش بروند.
وی کاهش اتلاف وقت، پاسخگویی سریعتر به نیازها و افزایش رضایتمندی شهروندان از شهرداری را از جمله مزیتهای ارائه خدمات به شکل نوین و به روز دانست و یادآور شد: شهرداری رشت در راستای هوشمندسازی قصد دارد چندین کار بزرگ را انجام دهد و برای این کار باید تمام زیرساختهای لازم فراهم شود.
شهردار رشت با تاکید بر اینکه سیستم یکپارچه املاک، منابع انسانی، سیستم کنترل پروژه و یا برنامه ممیزی نوین املاک از جمله شاخصههای ارائه خدمات الکترونیک و عبور از فرآیندهای سنتی در شهرداری است اضافه کرد: تدوین برنامه ممیزی املاک شهرداری رشت روند خوبی دارد و امیدواریم تا یکماه آینده در این بخش شاهد اتفاقات بسیار خوبی باشیم.
احمدی جمعآوری زبالههای خشک را از جمله دغدغههای شهرداری خواند و یادآور شد: فرآیند انجام این کار هم طبق قراردادی که با شرکت مربوطه منعقد شده در شهر رشت آغاز شده است و باور داریم در صورت استمرار آن و نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ بخشی از مشکلات ما در حوزه زباله و پسماند مرتفع میشود