به گزارش ختم کلام، مرتضی عاطفی در وبینار فعالین اقتصادی شهر رشت( جمهوری اسلامی ایران و لیریا پرتقال) که با هماهنگی‌های صورت گرفته اتاق‌های بازرگانی و شهرداری‌های دو شهر انجام شد اظهار داشت: با پیگیری مجموعه مدیریت شهری و طی رایزنی‌های انجام گرفته، به زودی شهر رشت و لیریاپرتغال با انعقاد قرارداد رسمی، شهرهای خواهرخوانده می‌شوند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت عنوان کرد: مدیریت شهری رشت بسیار علاقمند است که ارتباط پررنگ‌تری با شهر لیریا پرتغال که به جهاتی هم تشابهات و مشترکاتی با شهر رشت دارد داشته باشد.

عاطفی رشت تصریح کرد: رشت دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی در حوزه اقتصادی و فرهنگی است و می‌تواند مقصد خیلی خوب برای حضور گردشگران باشد.

وی گفت: مؤلفه‌هایی مانند آب و هوای بسیار مناسب، جاذبه‌های گردشگری ، مردم بسیار بافرهنگ و مهمان دوست به جذابیت‌های شهر رشت افزوده است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت افزود: رشت به عنوان یکی از شهرهای خلاق خوراک دنیا شناخته و معرفی شده است و این می‌تواند بهانه بسیار مناسبی برای حضور و بازدید مسافران به ویژه گردشگران خارجی از شهر رشت باشد.

عاطفی با بیان اینکه تنوع کشاورزی در شهر رشت و گیلان و تنوع بی‌نظیر خوراک فرصتی خوبی را برای مرکز استان به وجود آورده است اذعان کرد: با توجه به بازدیدهایی که از گذشته از رشت صورت گرفته و با اقدامات مدیریت شهری، مقدمات تنظیم انعقاد قرارداد خواهرخواندگی شهر رشت با شهر لیریا فراهم شده است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در پایان یادآور شد: امیدواریم انعقاد قرارداد خواهرخواندگی منجر به ارتباط تنگاتنگ و تبادل فرهنگی بین دو شهر رشت و لیریا بشود و بتوانیم معرف فرهنگ غنی شهر رشت و استان گیلان به سایر شهرهای دنیا باشیم.