ختم کلام:  «مهدی جمالی‌نژاد» شنبه، پنجم تیرماه در جریان بازدید از کارخانه کود آلی لاکان رشت که با حضور سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس، شهردار، فرماندار و دیگر مسئولان ذیربط انجام شد با اشاره به پروژه‌های پسماند شهرهای شمالی از آمادگی دولت جهت تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها به ویژه دفنگاه زباله سراوان رشت خبرداد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور حل معضل سراوان را در گرو عزم و اهتمام جدی در سطح استان به ویژه شهر رشت دانست و گفت: هیچ مانعی از سوی دولت جهت تزریق منابع وجود ندارد و دکتر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه همواره از تخصیص اعتبارات لازم به پروژه‌های پسماند شهرهای شمالی به ویژه گیلان و شهر رشت استقبال کرده است.
وی با بیان اینکه همواره بر کار شبانه روزی برای رفع معضل سراوان تاکید داشتم تصریح کرد: پروژه‌های پسماند بعنوان طرح‌های حیاتی باید در صدر سایر پروژه‌ها قرار گیرند چرا که نقش اساسی در حفظ سلامت مردم و نگهداری از محیط زیست دارند.
معاون وزیر کشور اظهار کرد: برای حل این چالش بزرگ به یک همت جمعی نیاز داریم و همه باید پای کار بیایند زیرا معتقدیم اگر فقط همین معضل پسماند در گیلان و رشت حل شود بسیاری از مشکلات دیگر استان هم حل و فصل می‌شوند.
جمالی‌نژاد اذعان کرد: اعتبارات تخصیص داده شده ما در حوزه پسماند در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و باید همه عزم جدی داشته باشند تا در گیلان شاهد توسعه و پیشرفت باشیم.
وی با تاکید برهم‌افزایی مطلوب و انسجام لازم در گیلان برای رفع معضل زباله سراوان و اینکه انجام این مهم به تنهایی از عهده شهرداری خارج است پیشنهاد داد برای پیشبرد پروژه‌های پسماند و مدیریت زباله یک هسته متمرکز شکل گیرد.
گفتنی است، صبح امروز معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با همراهی نمایندگان شهر رشت در مجلس، فرماندار شهرستان رشت و شهردار از خط طرح تفکیک زباله از مبداء کارخانه کود آلی لاکان رشت و پروژه احداث و تکمیل ابنیه و تاسیسات ساختمان سالن بویلرها (بلوک A) نیروگاه زباله سوز رشت بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند اجرایی پروژه قرار گرفتند.