ختم کلام/ رضا عاشری در جمع خبرنگاران داشتن صبر، گوش شنوا روحیه متفکر و تعهد ، امانتداری را از ویژگی های لازم و ضروری برای یک عضو موثر و تاثیرگذار در شورای شهر دانست و گفت: شورا محلی برای پر کردن جیب افراد نیست .
وی با تاکید بر اینکه فردی باید وارد شورای شهر شود که حب مقام و جاه طلبی نداشته باشد افزود: با ورود افرادی که دنبال شهرت و دیده شدن هستند نمی شود انتظار داشت که اتفاقهای خوب برای شهر رخ دهد.
وی از رسانه ها خواست با دقت نظر و بررسی دقیق از بلد کردن افراد نادرست پرهیز کنند و در همین رابطه تصریح کرد: شهر نیاز به نیاز سنجی و آینده پژوهی دارد و این امر نیاز به انتخاب و ورود افراد متخصص و اهل فن به پارلمان محلی دارد.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان در نگاه خرد خدماتی نظیر آسفالت و ….از شورای شهر انتظار دارند و در نگاه کلان امید ساختن یک آرمان شهر و شهر رویایی را دارند و کسی که تخصص مرتبط با امور شهری ندارد در هر دو بخش ناموفق عمل خواهد کرد.
عاشری افزود: صرف داشتن مدرک دانشگاهی و احساس تکلیف نباید به شورای شهر ورود کرد چرا که ساختار و بدنه ی حوزه مدیریت شهری به گونه ای است که ۷۰ درصد امور مهندسی است و اعضای شورای شهر باید فهم مهندسی از موضوعات داشته باشند تا بتوانند اهم و مهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: حل معضلاتی مانند ترافیک، آسفالت ، فضای سبز ، کودکان کار ، کارتن خوابها نیاز به یک نگاه جامع و برنامه ریزی دارد. باید شورای شهر دنبال راه حل باشد باید از اساتید و مشاوران دانشگاهی و متخصص در شورای شهر بهره گرفت تا ایده ها و برنامه های مناسب در شهر اجرایی شود.
عاشری افزود: در یک عبارت اگر بخواهم ایراد شهر را بیان کنم باید گفت که ما دخلی داریم که با خرج مان همخوانی ندارد و اگر با برنامه ریزی اصولی، انطباق درست در دخل و خرج محقق شود ما برنده هستیم.
وی با تاکید بر اینکه باید توپ را برای هدایت امور به مردم پاس دهیم گفت: مردم باید اصرار داشته باشند که شفاف سازی در پارلمان شهری انجام شود. چرا که مردم باید بدانند فردی را انتخاب کرده اند چه اولویت های را در شورا دنبال می کند.
عاشری تاکید کرد: مردم مطالبه گر می توانند موضع
مسئولان را تغییر دهند. وقتی مردم شهر توسط پارلمان محلی امین دانسته نمی شوند چگونه باید اعضای شورا را به عنوان امانتداری بپذیرند .
وی با بیان اینکه در شورای شهر باید جنگ بر سر منافع شخصی و رفاقتی کنار گذاشته شود اظهار داشت:۱۱عضو شورا باید همراه مردم و برای مردم تصمیم بگیرند د باید نیاز های شهری را از صفر تا صد اولویت بندی کرد چرا که دخل و خرج شهر با هم نمی خواند.
وی تاکید کرد: یکسری مشکلات نیاز شهر و یکسری ضروریات شهر است باید با آگاهی بخشی شهری و با همراهی مردم بودجه جزیره ای و غیر متمرکز بر روی پروژه های مهم متمرکز کرد.

لازم به ذکر است رضا عاشری فرزند شهید محسن عاشری کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه تهران است و عضو نظام مهندسی ساختمان گیلان ، مشاور جوان مدیر کل بنیاد شهید گیلان ، معلم آموزش و پرورش، پاسداری در معاونت مهندسی سپاه قدس گیلان ،کارشناس شهرسازی در مناطق مختلف شهرداری ، مدیر شهرسازی مناطق ۴ و ۵ شهرداری رشت ، معاون فنی و شهرسازی منطقه چهار شهرداری رشت ، معاونت بازآفرینی سازمان عمران و شهرداری رشت و سمت شهردار منطقه ۵ را در کارنامه فعالیت های خود دارد.
وی در حال حاضر مشاور و قائم مقام شهردار منطقه ۳ شهرداری رشت می باشد .