در گفت‌وگویی مطرح شد؛ «رشت» روزی شهر بهترین‌ها بود/ شهر ما با ورود سرمایه‌گذار توسعه پیدا می‌کند · ختم کلام | ختم کلام
تبلیغات

در گفت‌وگویی مطرح شد؛ «رشت» روزی شهر بهترین‌ها بود/ شهر ما با ورود سرمایه‌گذار توسعه پیدا می‌کند

در گفت‌وگویی مطرح شد؛ «رشت» روزی شهر بهترین‌ها بود/ شهر ما با ورود سرمایه‌گذار توسعه پیدا می‌کند

رشت روزی شهر بهترین‌ها بود ولی امروز در همه شاخص‌های معماری جزو شهرهای محروم کشور هستیم. شهر ما با ورود سرمایه گذار توسعه پیدا می‌کند. سرمایه گذار هم بدنبال جایی برای سرمایه گذاری است که در آن امنیت وجود داشته باشد. مسعود عباس‌نژاد مهندس عمران، دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری، در عرصه اجتماعی رییس […]

رشت روزی شهر بهترین‌ها بود ولی امروز در همه شاخص‌های معماری جزو شهرهای محروم کشور هستیم. شهر ما با ورود سرمایه گذار توسعه پیدا می‌کند. سرمایه گذار هم بدنبال جایی برای سرمایه گذاری است که در آن امنیت وجود داشته باشد.

مسعود عباس‌نژاد مهندس عمران، دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری، در عرصه اجتماعی رییس گروه گردشگری مجمع جهانی شهرهای ابریشم و در حوزه ورزشی عضو هیات رئیسه هیات انجمن‌های ورزشی استان گیلان می‌باشد.

وی درمورد شوراهای قبلی اظهار کرد: با اینکه شورای سوم یک شورای نافرجامی بود شورای چهارم به مراتب ضعیف تر از شورای سوم بود و شورای چهارم با ساخت تعداد زیادی پارک در شهر، ساخت پیاده راه فرهنگی، المان های شهری و زیرگذر دانای‌علی از شورای پنجم بهتر بود. در شورای پنجم متاسفانه بسیار ضعیف عمل کردند و شورا را محلی برای رسیدن به مدارج بالاتر می دانستند که حاصل عملکرد چهارساله آن‌ها تعویض ۹ شهردار و سرپرست منتخب بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنده فعلا کاندیدای شورای شهر رشت هستم سعی میکنم زیاد در مورد شورای پنجم و یا چهارم صحبت نکنم زیرا نباید از تخریب دیگران احساس پیروزی کرد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه ما در همه حوزه ها در شهر رشت مشکلات و معضلاتی داریم، گفت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک واقعا شهر رشت با مشکلات جدی مواجه است. امروز رشت فاقد کمربندی می‌باشد. ۶۰ درصد از جمعیت شهر بیرون از کمربندی در حال زندگی کردن میباشند. در ساختار شهری کمربندی به رینگ دور شهر گفته میشود که خارج از کمربندی هیچ سکونتی نباید داشته باشیم ولی ما اصلا کمربندی نداریم و همه از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهرسازی با چالش های جدی روبرو هستیم، گفت: هیچ برنامه مشخصی در این حوزه نداریم. مشکلاتی در حوزه زمین های نسقی وجود دارد. راهکاریی برای بلاتکلیفی این زمین ها پیدا نکردیم که مردم عزیزمان بتوانند با مراجعه به شهرداری پروانه ساخت بگیرند.

مسعود عباس‌نژاد با تاکید بر اینکه در حوزه بهداشت و خدمات شهر بسیار ضعیف عمل کردیم، ادامه داد: با وجود داشتن نعمت‌های خدادادی همچون گوهررود، زرجوب و تالاب عینک متاسفانه در بدترین نوع زیست محیی از آنها استفاده می کنیم. زباله سراوان و پسماند امروز یکی از چالش های جدی شهر ما است که باید یک فکر اساسی درمورد آن کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات شهر بسیار زیاد است، گفت: با بودجه ای که درحال حاضر در شهر رشت وجود دارد هیچ کس نمی تواند برنامه درستی ارائه دهد. ما باید با ثبات مدیریت شهری و انتخاب یک شهردار چهارساله امنیت برای ورود سرمایه گذار را فراهم کنیم. شهر ما با ورود سرمایه گذار توسعه پیدا میکند. سرمایه گذار هم بدنبال جایی برای سرمایه گذاری است که در آن امنیت وجود داشته باشد.

عباس‌نژاد ادامه داد: ما روزی شهر بهترین ها بودیم ولی امروز در همه شاخص های معماری جزو شهرهای محروم کشور هستیم. رشت با این ظرفیت و پتانسیل جا برای پیشرفت خیلی دارد. شهرهای دنیا آرزوی داشتن رودخانه هایی مثل گوهررود و زرجوب را دارند تا با کم‌ترین سرمایه گذاری بیشترین استفاده را کنند. ولی در شهر ما اسامی این رودخانه فقط در انتخابات برده می شود و از و از این کلید واژه و حساسیت مردم برای رای آوردن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه آباد کردن دو رودخانه گوهررود و زرجوب در حوزه کار شهرداری نمی‌باشد، گفت: باید با همدلی نمایندگان محلی، شهردار، شورای شهر، و نمایندگان مجلس دو رودخانه و تالاب عینک را به شهرداری واگذار کنند و شهرداری در اختیار سرمایه گذار قرار دهد تا به بهترین نحو ممکن از آن‌ها استفاده شود.

عباس‌نژاد تاکید کرد: در زمینه گردشگری هیچ گونه برنامه ای در شهر نداریم. چرا باید با وجود این همه نعمت خدادادی از وجود گردشگر محروم باشیم؟ در صورتیکه لاهیجان با داشتن یک استخر مصنوعی گردشگری خود را به رخ شهر رشت می‌کشاند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم در شورای ششم شورایی تشکیل شود که با هم وحدت داشته باشند. کسانی که دلشان برای شهر بسوزد و مردم با وجود همچین نمایندگانی به خودشان ببالند.

عباس‌نژاد گفت: در آخر برای همه مردم شهرم آرزوی موفقیت دارم. مردم رشت شایسته بهترین ها هستند و با این همه نعمت خدادادی که داریم انشاالله بتوانیم به سرعت رشت را به سمت توسعه و پیشرفت حرکت دهیم.