به گزارش ختم کلام، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چای کشت‌شده در استان‌های شمالی یکی از مرغوب‌ترین چای‌ها در کشور است، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته کار برداشت چای از ۲۵ هزار هکتار از باغات شمال کشور و توسط ۵۵ هزار بهره‌بردار انجام‌شده است.

وی از خرید تضمینی برگ سبز چای برداشت‌شده در گیلان توسط کارخانجات خبر داد و افزود: بر اساس آمار از ابتدای سال تاکنون ۲۳ هزار و ۲۲۵ تن برگ سبز چای به ارزش ریالی ۱۵۵ میلیارد و ۲۳۳ میلیون تومان خریداری‌شده است.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر درجه‌یک بودن بخش اعظمی از برگ سبز چای خریداری‌شده در استان‌های شمالی کشور بیان کرد: چای استان‌های گیلان و مازندران یکی از باکیفیت‌ترین چای‌های کشور بوده و ۹۹ درصد برگ سبز چای خریداری‌شده در این دو استان یعنی معادل ۲۳ هزار ۱۵۱ تن درجه‌یک و با قیمت تضمینی ۶ هزار و ۶۹۰ تومان از چایکار خریداری‌شده است.

جهانساز از تولید بیش از پنج هزار تن چای خشک در کشور خبر داد و گفت: مراحل عقد قرار با ۱۶۵ کارخانه چای‌سازی برای خرید برگ‌های سبز چای انجام‌شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به نظارت ۴۰۰ ناظر چای از روند برداشت چای در استان‌های شمالی تصریح کرد: یکی از اهداف مسؤولان سازمان چای پرداخت به‌موقع مطالبات چای‌کاران بوده و علیرغم مشکلات فراوان تاکنون ۱۱ میلیارد تومان بهای برگ سبز چای خریداری‌شده به چای‌کاران پرداخت‌شده است./ فارس

انتهای پیام/