متن پیام چنین است:

واژه جوان در لغت تداعی کننده توانایی، بالندگی، اقتدار، سلامتی، شادابی، سرور، سرزندگی، حرکت، فعالیت است از همین روست که جوانان را آینده سازان می نامیم.

حضرت رسول (ص) در مورد جوانان می‌فرمایند: خداوند بر وجود جوان عبادت پیشه بر ملائکه می نازد و مباهات می کند.

مقام معظم رهبری نیز همیشه نگاهی خاص و ویژه به جوانان داشته اند.

روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) در ایران اسلامی، روز جوان نامیده شده تا جوانان کشور ما شجاعت و دلاوری‌های او را در روز عاشورا، الگو قرار دهند و
در راه دین و خدمت به خلق، آماده جانبازی باشند.

حضور جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور باعث می شود روحیه سازندگی و توسعه گسترش پیدا کند. جوانان، سازندگان حال و آینده جامعه هستند و با تخصص و پشتکار، موجب پیشرفت و بالندگی جامعه خواهند بود.

کشور و جامعه ای که خواهان پیشرفت است، ناگزیر به انتخاب مدیرانی جوان، انقلابی و کارآمد است تا بتواند از تمام چالش‌های روبرو با موفقیت عبور کند.
جوانان با روحیه انقلابی و جهادی می توانند مدیرانی لایق باشند تا ایران عزیز هر روز سربلندتر در عرصه های گوناگون جهانی حضور پیدا کند.

جوانی به معنای رشد و شکوفایی است و انرژی جوانان، سازندگی را به ارمغان می آورد.

نشاط جوانان، جامعه را شاداب و سرزنده می کند و باعث ترویج سرزندگی می شود.

امروز کشور ما نیازمند جوانانی مسئول و پرتلاش است تا روزهایی همراه با موفقیت را به ایران عزیز هدیه دهند.

تیزبینی و پرسشگری جوانان، مهمترین عامل، برای دیدن و بیان مشکلات و چالش های و یافتن راه حل برای آن است.

میدان‌هایی که بدست جوانان سپرده می شود همیشه شاهد موفقیت‌های چشمگیری است و جوانان نویدآوران پیروزی و پیشرفت هستند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها در بیانیه گام دوم بر اعتماد به جوانان تأکید کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ۴۱ بار واژه جوانان را به کار برده است.

به امید موفقیت‌های هر چه بیشتر ایران عزیز به دست جوانان