به همت شاهین ساده فعال خوشنام اجتماعی و ورزشی شهر رشت لیست انتخاباتی با عنوان «لیست ساده» برای انتخابات شورای شهر رشت تشکیل خواهد شد.

در ادامه با این چهره مطرح شطرنج کشورمان بیشتر آشنا خواهیم شد.
من شاهین ساده هستم و نکاتی در ارتباط با معرفی فهرست انتخاباتی “لیست_ساده” با شما در میان می‌گذارم
معرفی:
متولد ۸ شهریور ۱۳۶۹ در شهرستان رشت هستم. به عنوان استاد فدراسیون جهانی شطرنج، مهندس عمران با پروانه‌ی نظارت و اجرا، کارشناس ارشد مدیریت دولتی، گرایش رفتار سازمانی. در طول سالهای اخیر به عنوان فعال ورزشی تحولات جامعه‌ی ورزش و جوانان شهرمان را از نزدیک دنبال کرده‌ام
دلایل تدوین لیست :
اینجانب قصد اعلام کاندیداتوری در دوره‌ی قبل انتخابات شورای اسلامی شهر رشت را داشتم که بنا به دلایلی نامزد نشدم، و به عنوان مشاور ستاد انتخاباتی (رشت من) فعالیت کردم. حال در اندیشه‌ی معرفی فهرستی از چهره‌های مستعد شهرمان با در نظر گرفتن عواملی همچون قرابت فکری با این افراد، توانمندی‌های متفاوت آنان و ویژگی های مهمی همچون سلامت کاری آنان هستم و این حرکت را با امید به نتیجه‌بخش بودن آن آغاز کردم‌
 ویژگی های فهرست:
۱- فهرست بنده از افراد حرفه‌ای و توانمند با دیدگاه های متفاوت انتخاب می‌شود و استقلال یا وابستگی حزبی کاندیداها تاثیری در قرارگیری یا عدم انتخاب آنها برای جای گرفتن در این فهرست نخواهد داشت. این فهرست پس از تایید نهایی توسط اینجانب منتشر می‌شود.
۲- میثاق نامه : تمامی کاندیداها می‌بایست قبل از انتشار فهرست، میثاق نامه‌ای را امضا کنند و متعهد به آن باشند تا حاصل کار آن شود که شهر رشت شاهد یک شورای متحد، پرشور و تاثیرگذار باشد و شکوفایی و پویایی شهرمان ارمغان کار آن شود‌.
هدف لیست:
یکی از دلایلی که بر آن شدم تا خود در این رقابت نامزد نشوم این بود که سخنان و دیدگاههایم در کارزار انتخابات از سوی شهروندان به عنوان وعده‌های انتخاباتی دیده می‌شوند، نه دغدغه‌های شهروندی که نگران اوضاع شهرمان و رفاه و تعالی نسلهای‌ آینده‌ی شهروندان رشتی است.
با این حال اگر همگی بیاموزیم که کار گروهی انجام بدهیم و منافع عمومی را در نظر بگیریم، یقیناً در مسیر توسعه و رشد قرار می‌گیریم.
در ارتباط با طرح خود برای معرفی فهرست انتخاباتی، بازخورد خوبی دریافت کرده‌ام و این باعث خشنودی من است.
در نهایت بر این شدم تا در تلاش برای تهیه‌ی فهرستی باشم که حامی نامزدهایی است که برنامه‌هایی مدون و قابل اجرا دارند،‌ سلامت حرفه‌ای آنها قابل راستی‌آزمایی است و می‌توان دریافت که به دنبال رفع مشکلات و چالشهای کوچک و بزرگ شهر زیبا و رنج‌دیده‌مان هستند، از جمله اقدام برای اشتغال‌زایی جوانان. به عنوان یک شهروند جوان که حس زیبای پدر شدن را تجربه کرده است،‌ از باز شدن گره‌های زندگی جوانان جویای کار شهرمان خرسند خواهم شد و امید آن دارم تا قدمهایم در اذهان همشهریان عزیز،‌ به یادگار بمانند.
امیدوارم همشهریان عزیزم در این مسیر طولانی، همراه و یاور من باشند.
با سپاس / شاهین ساده