رئیس سابق صنف خواربار شهرستان رشت وضعیت این شهر را در جذب سرمایه گذار نسبت به سایر شهرهای اطراف اسفبار دانست و از این لحاظ، این شهر را یکی از محروم ترین شهرهای کشور عنوان کرد.

ختم کلام- مهیار سماکچی دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است و از اوان جوانی فعالیت خود را در بازار رشت آغاز کرد. وی بر مشکلات معیشتی این کلانشهر شمالی اشاره کرد و نبود گردشگر و سرمایه گذار در بخش های مختلف اقتصادی در رشت را یکی از عوامل بروز این مشکل برشمرد.

وی فرار سرمایه گذاران شهری را از معضلات اصلی کلانشهر رشت خواند و گفت: متاسفانه سهم خواهی برخی از افراد در راس مدیریت شهری موجب این مساله شده است.

رئیس سابق صنف خواربار شهرستان رشت همچنین وضعیت این شهر را در جذب سرمایه گذار نسبت به سایر شهرهای اطراف اسفبار دانست و این شهر را از لحاظ مقوله سرمایه گذاری یکی از محروم ترین شهرهای کشور عنوان کرد.

سماکچی گفت: مشکل نبود بودجه از مشکلات فعلی رشت نیست بلکه برخی سهم خواهی ها و دست های پشت پرده از مشکلات اصلی این کلانشهر است.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی گیلان و موقعیت جغرافیایی رشت خطاب به مدیران فعلی مجموعه مدیریت شهری رشت پرسید: چرا فضای سبز شهری چنین شهری با وجود مواهب الهی فراوان، بسیار پایین است؟

این فعال اقتصادی همچنین با توجه به رفتارهای تبلیغاتی برخی از اعضای فعلی شورای شهر، گفت: چرا اعضای فعلی، پس از سه سال و نیم وکیل مدافع مردم شده اند؟ واضح است که این اتفاقات پوپولیستی از دردسرهای فعلی مدیریت شهری بوده و هست.
سماکچی افزود: مسئولان شهری و کاندیداهای انتخاباتی باید بدانند که مردم از هوش فراوانی برخوردارند وعملکردهای درست و نادرست را به بهترین شکل از هم تمیز می دهند.

رییس سابق صنف خوار بار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: تنها می توان براساس تصمیمات مهندسی شده، جلوی بسیاری از فاجعه های شهری را گرفت.

این فعال اقتصادی دو مولفه شفاف سازی و جذب سرمایه گذار را راهکار اصلی برون رفت مشکلات شهری برشمردو افزود: ورود سرمایه گذار به شهر، مزایایی همچون ایجاد اشتغال را با خود به همراه خواهد داشت.

سماکچی که عضو هیات رییسه کونگ فو استان گیلان  نیز است در راستای حمایت از ورزش ازتلاش برای افزایش سرانه ورزشی شهر نیز خبر داد و پیرامون احیای تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت نیز گفت: دفاع از حقوق بانوان این شهر از وظایف مدیران شورائیست که می تواند موجب جذب توریست ورزشی در شهر شود اما در این زمینه نیز همواره کوتاهی هایی صورت گرفته است.

گفتنیست از این فعال اقتصادی، به عنوان یکی از خیران بنام استان گیلان نیز یاد می شود.
انتهای پیام/