به گزارش ختم کلام و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی با حضور دکتر محمد ولی روزبهان، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در کشورمان،رییس و اعضای اتاق بازرگانی ایران و روسیه، مدیران استانی و فعالین بخش خصوصی استان و منطقه،دومین شرکت مدیریت صادرات منطقه آزاد انزلی با نام کاسپین گیل افتتاح شد،شرکتی

ختم کلام: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم، تأسیس شرکت مدیریت صادراتی در این منطقه را زمینه ساز همکاری نزدیک و استراتژیک ایران با کشور فدراتیو روسیه عنوان کرد و گفت: برنده این تعاملات و اقدامات سازنده مردم ایران و روسیه خواهند بود و کسانی که چنین شرکتی را تأسیس کردند بر اهمیت صادرات به خوبی واقف بوده و ضرورت آنرا دریافته اند.

محمد ولی روزبهان با تأکید بر فراهم بودن بستر فعالیت های تجاری دریامحور بین دو کشور روسیه و ایران از طریق بنادر کاسپین و انزلی، افزود: درک موقعیت ژئوپلوتیک کشورمان و تدوین برنامه توسعه محور و تعیین چشم اندازهای صادراتی از مهم ترین مأموریت های مدیران حوزه تجارت دو کشور بوده و در صورت توجه به این امر قطعاً موفقیت دور از دسترس نخواهد بود .

وی به زیرساخت های ایجاد شده و محور های در حال توسعه در منطقه آزاد انزلی اشاره و بیان کرد: دورنمای منطقه آزاد انزلی در آینده نزدیک یکی از نقاط حساس در بین کشورهای منطقه و کشور های اوراسیا خواهد بود و به دلیل برخورداری از امکانات مناسب، زیرساختها و عواملی که در منطقه آزاد انزلی وجود دارد کشور و منطقه را در مسیر رشد و توسعه در بین کشورهای شرق ،غرب ، شمال و جنوب قرار خواهد داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطر نشان کرد: با ایجاد و فعال سازی کریدور شمال جنوب و کریدور شرق غرب می توان اقدامات لازم را در زمینه ایجاد و توسعه هر چه بیشتر مراودات تجاری را فراهم کرد و در سالهای آتی با وصل شدن به خط ریل سراسری و بهره برداری از اسکله های متصل به راه آهن، این ظرفیت بیش از پیش در استان گیلان تقویت می شود و طی دو سال آینده به طور کامل ظرفیت و بنادر و زیر ساختهای تولیدی و صادراتی در قالب شرکتهای ایرانی و بین المللی در این منطقه نمود خواهد داشت.

رییس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی اقلیم مناسب، قرار گرفتن در ساحل دریای خزر که محل اتصال بین کشورهای حاشیه خزر با آبهای گرم خلیج فارس،نزدیکی به پایتخت، وجود شهرهای با جمعیت مناسب در نزدیکی منطقه و برخورداری از نیروی انسانی بسیار توانمند و تحصیل کرده و بافرهنگ را بخشی از مزایای منطقه ازاد انزلی برشمرد و افزود: این عوامل منطقه آزاد انزلی را در موقعیت بسیار مناسب و استراتژیکی قرار داده که در کشور کم نظیر است.

سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در ایران

منطقه آزاد انزلی را مهم ترین مرکز تجاری برای توسعه مراودات دو کشور است

لوان جاگاریان سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در ایران در مراسم افتتاح شرکت مدیریت صادرات کاسپین گیل در منطقه آزاد انزلی با اظهار خوشحالی نسبت به حضور در استان گیلان بیان کرد: در طول بیش از ۹ سال سابقه سفیر بودن از سوی فدراسیون روسیه در ایران،برای بنده استان گیلان بهترین استان جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی به نقش شرکت مدیریت صادرات اشاره و افزود : شرکت تأسیس شده نقش مهمی در توسعه روابط ایران و روسیه دارد و با ایجاد شبکه زنجیره ای بین فعالان بازرگانی دو کشور از توانمندی های یکدیگر بهره مند خواهند شد.

سفیر روسیه در ایران به روابط خوب سیاسی بین دو کشور اشاره و تأکید کرد: روسیه همواره در شرایط دشوار پشتیبان ایران بوده، هست و خواهد بود و روابط سیاسی دو کشور باید بستر لازم را برای توسعه مراودات تجاری فراهم کند، معتقدم توانایی هر دو کشور در تأمین کالاهای اساسی از طریق مبادلات تجاری بالا بوده و باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

لوان جاگاریان منطقه آزاد انزلی را مهم ترین مرکز تجاری در گیلان به منظور توسعه مراودات معرفی و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی در موقعیت مناسب کریدور شمال جنوب قرار دارد و کشور روسیه نیز با توسعه زیرساخت‌های خود در حوزه بندری و حمل ‌و نقل در تلاش است همچون ایران سهم خود را در اقتصاد دریامحور افزایش دهد و تجار و بازرگانان ایرانی می توانند به منظور تقویت روابط و آشنایی با ظرفیت های کشور روسیه از طریق اتاق بازرگانی و دفتر سفارت روسیه در گیلان اقدام نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه

ایجاد یک شعبه بانک روسی در منطقه آزاد انزلی یکی از بهترین راههای توسعه تجاری این دو کشور

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در این مراسم با اعلام پشتیبانی از شرکت های که در زمینه توسعه صادرات فعالیت می کنند،گفت: در صورت وقوع هر مشکلی برای این شرکتها آمادگی رفع مسائل و دغدغه ها با تعامل و همکاری را داریم.

هادی تیزهوش تابان یکی از مشکلات فعالان حوزه اقتصادی را تنوع قوانین اعلام کرد و افزود: متأسفانه هر بار قوانینی اعلام و سپس باطل می شوند که این امر مشکلات عدیده ای را برای فعالان این عرصه ایجاد می کند؛ به همین منظور از مسئولان مربوطه می خواهیم در بحث قوانین تجدید نظر کنند.

وی سپس خواستار ایجاد یک شعبه بانک روسی در منطقه آزاد انزلی برای توسعه مراودات و تبادلات تجاری بین ایران و روسیه شد و این اقدام را یکی از بهترین راههای توسعه تجاری این دو کشور اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت مدیریت صادرات کاسپین گیل منطقه آزاد انزلی:

هدف ما بر پیوند صنعتی بین ایران و روسیه قرار گرفته است