ختم کلام: شهردار رشت درنشست هم اندیشی با مدیران مسئول روزنامه های محلی اظهار داشت: ضریب ساخت و سازها در شهر رشت امسال در مقایسه با سال گذشته حدود ۷۲ درصد افزایش پیدا کرده که نشان می‌هد صنعت ساختمان صنعتی رو به رشد است.

سید محمد احمدی ضمن خوش آمدگویی به پیشکسوتان عرصه خبر و با بیان اینکه به رابطه دوسویه شهرداری و رسانه ها عمیقا اعتقاد دارم عنوان کرد: با وجود گسترش فضای مجازی به اعتقاد من هنوز رسانه‌های مکتوب جایگاه خوبی در این عرصه دارند.

وی با بیان اینکه وی از روز نخست با یک برنامه مشخص به عرصه شهرداری رشت وارد شده و همچنان همان برنامه را تا رسیدن به هدف دنبال می‌کند تصریح کرد: تلاش می‌کنم تا حتما از خودم آثار خوبی به یادگار بگذارم و به مردم خدمت کنم.

شهردار رشت رشت را یکی از شهرهایی که به نام کلانشهر معروف است اعلام کرد و با تاکید براینکه این شهر طبق ضابطه شهرسازی، کلانشهر محسوب نمی‌شود افزود: تعیین تکلیف و اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرداری همواره از اموری بوده که در دستور کار قرار داشته و دارد.

احمدی از آماده شدن شهر برای ورود به سال جدید با نصب پرچم، گلکاری میادین و پارک‌ها، رنگ‌آمیزی و نظایر آن خبر داد و اضافه کرد: با تشکیل ستاد استقبال از بهار به پیشواز سال جدید میرویم.

وی مقابله با نسق‌سازان را فرآیندی پیچیده دانست و با بیان اینکه تخریب ساختمان‌های غیرمجاز کاری حساس و سخت است یادآور شد: بنده به انجام این امر اصرار داشتم بنابراین فشارهای بیرونی نمی‌تواند خللی در روند آن ایجاد کند.

این مسئول، وجود ۶ هزار بنا و ساختمان غیراستاندارد در شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: به طور مثال ساختمانی که چند هفته پیش آن را تخریب کردیم حتی با یک زلزله سه ریشتری هم فرو می‌ریخت و به شدت ناایمن و غیراستاندارد بود.

شهردار رشت تقویت علایم وابزارهای ترافیکی در سطح شهر را هم از جمله اقدامات شهرداری در این بخش اعلام کرد و افزود: نصب دوربین‌های امنیتی و ترافیکی در دستور کار شهرداری قرار دارد و بزودی ۱۱۰ عدد از این دوربین‌ها در شهر نصب شود.

احمدی با بیان اینکه شهرداری درخصوص حل معضلات ترافیکی برنامه دارداظهار داشت: برای حل مشکلات ترافیکی شهر رشت اولین قدم ما روی مبحث بازگشایی‌هایی خیابانها است.

وی افزود: به عقیده بنده تا زمانی که مدیریت یکپارچه شهری حاکم نشود امورات شهرداری با سرعت لازم عملیاتی نخواهد شد.

شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از ادارات طلب دارد یادآور شد: وصول مطالبات شهرداری از دستگاههای دولتی میتواند به توانمندی و پویایی شهرداری و توسعه بیشتر شهر کمک شایانی کند.

احمدی بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ را هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: در ایام اخیر ضریب ساخت و سازها در شهر رشت هم در مساحت و هم در تعداد و صدور فقره‌های پروانه ساختمانی حدود ۷۲ درصد به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت به دنبال تسهیل در امر ساخت و ساز است خاطرنشان کرد: ارقام ذکر شده نشان دهنده این است که صنعت ساختمان صنعتی رو به رشد بوده و امیدواریم که روند افزایشی آن همچنان ادامه پیدا کند.

در ابتدای جلسه مدیران مسئول روزنامه های محلی به بیان دیدگاههای خود در خصوص مسائل شهری و مشکلات پیش روی روزنامه نگاران و خبر نگاران استان پرداختند.