شهردار لنگرود اعلام کرد ؛ در دهه فجر امسال ۴۰ پروژه عمرانی و خدماتی ،  با اعتباری بالغ‌ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید · ختم کلام | ختم کلام
تبلیغات

شهردار لنگرود اعلام کرد ؛ در دهه فجر امسال ۴۰ پروژه عمرانی و خدماتی ،  با اعتباری بالغ‌ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

شهردار لنگرود اعلام کرد ؛ در دهه فجر امسال ۴۰ پروژه عمرانی و خدماتی ،  با اعتباری بالغ‌ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

شهردار لنگرود گفت: در دهه فجر امسال ۴۰ پروژه عمرانی و خدماتی ،  با اعتباری بالغ‌ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

ختم کلام- در هفتمین روز از ایام‌ پرخیر و برکت دهه مبارک‌ فجر پروژه های شهرداری لنگرود، با حضور معاون  توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان و فرماندار و  شهردار  و اعضای شورا و رییس شورای اسلامی این  شهر افتتاح و  به بهره برداری رسید.

شهردار لنگرود  با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: شهرداری لنگرود در دوره پنجم شورای اسلامی تعامل مثبت و بسیار خوبی  با مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر داشته و گزارش عملکرد دهه فجر بیانگر این همکاری و همراهی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی است.

سبد مهدی رجایی با اعلام این خبر که  پروژه های عمرانی شهرداری لنگرود  در سطح استان با این وسعت و حجم  همیشه پرچم دار بوده و بیشترین پروژه های عمرانی در شهر لنگرود به بهره برداری رسیده است، افزود:  در ایام الله دهه فجر امسال ۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
افتتاح این تعداد از پروژه ها بیانگر این مطلب است که مسئولین نهادهای مختلف در حال خدمات رسانی به مردم بوده و پاسدار خون شهدا هستند .

وی با اشاره به اینکه شهرداری لنگرود طبق برنامه ریزی های  انجام شده توانسته است پروژه های کوتاه مدت و میان مدت  خود را  به طور  قاطع به پیش ببرد، خاطرنشان کرد: لنگرود همیشه درخصوص دفع آبهای سطحی دچار مشکل بود . از جمله پروژه های میان مدت انجام لوله گذاری و هدایت آبهای سطحی است که با نوشتن طرح جامع دفع آب های سطحی شهر لنگرود، این پروژه در حال انجام  است.

تین مسّوع ادامه داد:بیش از ۵۰ درصد این  طرح انجام شده و در حد فاصل هفته دولت تا دهه فجر خیابان های قوام ، فردوس ۱۱،  گیلان پاکت،  فردوس ۹،  دور میدان انقلاب و … لوله گذاری انجام شده است.

شهردار لنگرود گفت: پروژه های بلند مدت از جمله کنارگذر میدان املاکی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و کارخانه کمپوست با ۱۵ میلیارد تومان هزینه ،  یکی از پروژه‌هایی است که در برنامه  بلندمدت در نظر گرفته‌ شده بود . این کارخانه در حال حاضر در وضعیت مناسبی از نظر پیشرفت قرار دارد و امیدواریم با تخصیص بودجه شاهد افتتاح این کارخانه نیز باشیم.

رجایی از احداث خیابان جدید در خیابان قوام شهر لنگرود خبر داد که در حال اجراست  و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت:در بحث پیاده روسازی هم اقداماتی صورت گرفته که عبارتند  از : پیاده روسازی و نصب کفپوش میدان نورانی شهر لنگرود ، آرامستان، میدان انقلاب و امسال دیوار سازی رودخانه  در راه پشته و دباغ محله با اعتبارات ملی انجام شد.
محوطه سازی جنب پل خشتی نیز در راستای احیای پل خشتی و استفاده بهتر مردم از این میراث انجام شد.

شهردار لنگرود با اشاره به اینکه کل خیابان های اصلی شهر  آسفالت شده است و هم اکنون کوچه های شهر در حال آسفالت است، اذعان کرد: نصب روشنایی دور میدان انقلاب ، جاده چمخاله، جاده لیلاکوه  ، محوطه سازی و احداث پارکینگ جنب نهرخاله، المان میدان شهید نورانی و پیاده روسازی انجام شد و  احداث فضای سبز پارک حاشیه ای در جاده چمخاله تا پایان دوره پنجم این مسیر به طور کامل به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه در کنار پروژه های عمرانی پروژه های خدمات شهر نیز در حال انجام است، افزود : برای ما  ایجاد فضای سبز و زیبایی های بصری در  سطح شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در سطح شهر دیوارها و تابلوهای زیادی وجود داشت  که وضعیت مناسب و زیبایی نداشت  و ما به منظور زیبا سازی چهره شهر  و بالا بردن روحیه شهروندان طی  قراردادی که با هنرمندان بسته شد دیوارها و تابلوهای پست و برق و مخابرات نقاشی شد  و زیبایی خاصی  به  چهره شهر داده شد و به لطف الهی  مورد استقبال شهروندان عزیز  قرارگرفته است.

شهردار لنگرود با اشاره به اینکه زباله در استان گیلان یکی از معضل های اساسی است، خاطرنشان کرد: شهر لنگرود روزانه بیش از ۱۲۰ تن زباله دارد یکی از کارهای بزرگ شهرداری این است که تمام زباله های قدیمی را به مرکز دفن اصلی منتقل می کند. چرا که محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاکنون بالای هزار سرویس زباله حمل شده است.
گفتنی است، بودجه امسال ۶۳ میلیارد تومان بوده که این میزان تا دی ماه  محقق شده  و پیش بینی می شود  تا  مبلغ ۹۰ میلیارد تومان افزایش یابد.