ختم کلام: شهردار لنگرود در برنامه زنده موج جوونی رادیو جوان که در سالن کنفرانس شهرداری لنگرود برگزار شد، یکی از برنامه های ایام الله دهه فجر را برنامه خوب موج جوونی رادیو جوان دانست و گفت: امسال به دلیل شرایط کرونایی برنامه های میدانی دهه فجر لغو می شود.

 

سید مهدی رجایی با بیان اینکه افتتاح پروژه ها در دهه فجر و هفته دولت در جهت انعکاس عملکرد شهرداری به مردم است، تصریح کرد: امسال شهرداری لنگرود بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در حد فاصل هفته دولت تا دهه فجر) افتتاح پروژه خواهد داشت. همچنین چندین برابر این رقم هم پروژه هایی در دست اقدام دارد که بخشی از آن تا پایان سال و تعدادی هم تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه لنگرود با توجه به نام آن که به رود آرام و ساکن معروف است، اذعان کرد: متاسفانه رودخانه لنگرود به دلیل عدم لایروبی اساسی دارای مشکلاتی شده است و به دلیل هزینه بالای این کار و اینکه متولی آن شهرداری نیست و قانون نیز در این زمینه دوپهلو است و  رودخانه های داخل شهر را در بحث رفع خطر و سیل خیزی بر عهده شهرداری و لایروبی آن را بر عهده وزارت نیرو قرار داده است و دغدغه شهرداری بر لایروبی این رودخانه است و  گلایه بنده از محیط زیست است که تنها لجن و گل و لای از این رودخانه برداشته می شود و مصالحی در آن وجود ندارد و متاسفانه نتوانستیم  برای لایروبی  رودخانه‌مرکزی شهر مجوزی گرفته شود.

 

شهردار لنگرود از فرصت پیش آمده در برنامه زنده رادیویی موج جوونی استفاده و از جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور درخواست کرد با توجه به اینکه یکی از مشکلات شهرداری ها این است که وظایف شهرداری ها در شهر احصا و به خود شهرداری ها محول شود، این نیازمند اصلاح قانون است تا مدیریت شهر را شهرداری بر عهده گیرد تا روند کار به کندی انجام نشود البته قانون جامع خدمات شهری سال هاست مطرح است.

رجایی کاهش درآمد شهرداری ها را یکی دیگر از دغدغه‌های شهرداری عنوان و تصریح کرد: از آنجایی که دولت هیچ بودجه ای به شهرداری ها کمک نمی کند و مدیریت شهری از عوارض ها و صدور پروانه های ساختمانی تامین می شود و عملا شهر از درآمدی که از جیب شهروندان دریافت می شود، مدیریت می شود و انتظار است حداقل حقوق پرسنل شهرداری ها را دولت پرداخت کند تا دغدغه  شهرداری ها تنها مدیریت شهری باشد.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم شورای شهر لنگرود تمام برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت به پایان رسید، خاطرنشان کرد: برنامه های بلند مدت از جمله کارخانه کمپوست ( اتفاق مهم زیست محیطی در استان)، جاده کنارگذر و حل مشکل ترافیکی در ابتدای ورودی شهر، احداث پل در رودخانه بزرگ شهر لنگرود است که طی ماه‌های آینده به بهره برداری می رسد.

این مسئول آسفالت تمامی معابر اصلی شهر لنگرود را از جمله کارهای انجام شده در این دور از شورا عنوان و اذعان کرد: برنامه های فرهنگی هم در کنار برنامه ها و پروژه های عمرانی در حال اجراست که رونمایی از کتاب گیل مانا ( خاطرات سردار حق بین) و کتاب خاطرات شفاهی رقص روی یک پا( اسماعیل یکتایی) از جمله آنهاست.

 

شهردار لنگرود به حمایت از ورزشکاران شهرستان اشاره و تصریح کرد: حمایت از ورزشکاران از برنامه های شهرداری است و به جهت اینکه ورزشکاران افتخارات شهرستان هستند از آنان تا جایی که امکان دارد، حمایت می شوند و امیدواریم ادارات ورزش در شهرستان ها برنامه منظمی برای حمایت از ورزشکاران تهیه کنند.