به گزارش ختم کلام، شهردار رشت در آیین تجلیل از بانوان توانمند و خلاق رشت که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در کافه فروشگاه گیل بانو برگزار شد، ضمن تبریک ایام به بانوان حاضر در جلسه اظهار کرد: فعالیت های بانوان در مرکز گیل بانو، آنطور که باید، به جامعه شناسانده نشده است در حالیکه ارزش فعالیت این مرکز، جایگاهی استانی دارد.
سید محمد احمدی گفت: ارتباط با مرکز گیل بانو نباید تنها مشمول مناسبت ها شود بلکه باید راه های بیشتری برای شناساندن فعالیت های مرکز گیل بانو دنبال کرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مطالبات باید از سوی اعضای گیل بانو درخواست و پیگیری شود خاطر نشان کرد: هیچگونه قصد و عمدی در برآورده کردن نیازهای مرکز گیل بانو وجود ندارد زیرا هدف اصلی مجموعه مدیریت شهری، توانمند سازی بانوان برای تامین معیشت است.
شهردار رشت با اشاره به توانایی های بانوان به ویژه در زمینه صنایع دستی افزود: لازمه توانمند سازی این بانوان هنرمند، حمایت تمام دستگاه های مرتبط است.
احمدی گفت: آمادگی های لازم در شهرداری رشت برای استفاده از محصولات مرکز گیل بانو وجود دارد.
وی با اشاره به وجود ظرفیت برای افزایش مراکز گیل بانو در سایر بوستان های رشت تاکید کرد: باید به فکر ارتقای ظرفیت ها بود تا بتوان محیط امنی برای فعالیت های بانوان در شهر فراهم کرد.

تنها بانوی عضو شورای شهر رشت نیز در این آیین تجلیل با اشاره به توانمندی های مرکز گیل بانو اظهار کرد: این مرکز می تواند دستاوردهای بسیار مطلوبی در زمینه های، صنایع دستی، مواد غذایی و شهر خلاق خوراک برای رشت فراهم آورد.

فاطمه شیرزاد بر لزوم توانمند سازی بانوان فعال در مرکز گیل بانو تاکید و با اشاره به ثبت ملی رشتی دوزی گفت: باید از ظرفیت زنان هنرمند در زمینه صنایع دستی و برند سازی مواد غذایی رشت بیشتر استفاده شود.
وی افزود: امید است در راستای توانمند سازی بیشتر بانوان و زنان سرپرست خانوار، با تدوین بودجه های لازم در شورا، مراکزی همچون گیل بانو، در بوستان های رشت افزایش یابد.
نائب رییس شورای شهر رشت نیز در این دیدار ضمن تبریک روز مادر به بانوان جامعه بر استفاده از برابری قانونی میان زنان و مردان و اصلاح قوانین برای تقویت جایگاه زنان در جامعه اسلامی تاکید کرد.
فرهام زاهد با اشاره به وجود مشکلات گرمایشی و سرمایشی در مرکز گیل بانو خاطر نشان کرد: نبود هماهنگی میان ادارات مرتبط موجب شد تا مشکلات این مرکز در زمان بهره برداری برطرف نشود اما به مرور زمان، این مشکلات کمرنگ تر شدند.
وی همچنین بر لزوم برنامه ریزی های لازم برای قیمت گذاری محصولات تولیدی و حاشیه سود تولید کنندگان مرکز گیل بانو نیز تاکید کرد.
انتهای پیام/