بیان تازه ترین اقدامات اجرایی و در دست اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود با حضوراصحاب رسانه · ختم کلام | ختم کلام
تبلیغات

بیان تازه ترین اقدامات اجرایی و در دست اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود با حضوراصحاب رسانه

بیان تازه ترین اقدامات اجرایی و در دست اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود با حضوراصحاب رسانه

در جلسه عادی اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود که با حضور مهندس رجایی شهردار واصحاب رسانه برگزار شد ضمن بررسی درخواستهای مطرح شده ی ، تازه ترین اقدامات اجرایی و در دست اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود تشریح شد.

ختم کلام: در جلسه عادی اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود که با حضور مهندس رجایی شهردار واصحاب رسانه برگزار شد ضمن بررسی درخواستهای مطرح شده ی ، تازه ترین اقدامات اجرایی و در دست اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود تشریح شد.

دراین جلسه مهندس سید مهدی رجایی شهردار لنگرود به افزایش خودسرانه کرایه ها اشاره داشت و افزود:افزایش خودسرانه کرایه تاکسی ممنوع است و بر این اساس هرگونه افزایش کرایه تاکسی تا زمانی که روال قانونی آن طی نشود تخلف محسوب می‌شود.

مهندس رجایی در ادامه یکسان سازی سیما و منظر بافت تاریخی شهر را یکی از اقدامات ارزنده شهرداری و مجموعه شورا عنوان کرد و افزود:این طرح بویژه در میدان اصلی شهر می تواند ضمن ایجاد یک تفرجگاه برای شهروندان به عنوان یک مجموعه‌ی ارزشمند در جذب توریست و رفع نیازهای این شهر باشد.

وی همچنین ساخت گرمخانه را از دیگر پیشنهادات شهرداری لنگرود برشمرد و اظهار داشت: اجرای این طرح ،نیازمند تصویب اعتبارات شهرستانی است، لذا تصمیم گیری در این حوزه توسط کارگروهی به ریاست فرماندار این شهرستان در حال انجام می باشد.

شهردار لنگرود در ادامه به ایجاد نابسامانی و سد معبر دستفروشان در دور میدان اصلی شهر پرداخت و افزود:شهرداری در راستای ایجاد فضای میدان اصلی شهر و محوطه پل خشتی هزینه های زیادی را متقبل شد تا شهری زیبا و متفاوت را به شهروندان هدیه دهد چرا که این شهربرای کل شهروندان است نه فقط دستفروشان ضمن اینکه شهرداری مکانی را برای این قشر زحمتکش فراهم کرده است که امیدوارم این معضل چندین ساله با همیاری مسئولین شهرستان مرتفع گردد.

وی همچنین با بیان اینکه ، تجاوز به حریم پیاده رو حق مغازه دار نیست ؛ خطاب به اتاق اصناف افزود : امیدوارم اقدامات لازم در برخورد با این افراد بزودی صورت بگیرد.

شهردار لنگرود سپس به حجم زیاد پروژه های شهرداری بویژه نهضت آسفالت در سطح شهر و محلات در دوره پنجم شورای اسلامی اشاره داشت و افزود:دیداری که با آیت الله فلاحتی در استان داشتیم مطرح شدشهرها پیشانی هرشهرستانی محسوب می شوند ونیاز به توجه بیشتری دارند و در این راستا خواستار اولویت قرار دادن صدور مجوز برداشت شن و ماسه از رودخانه ها در جهت تسریع پروژه های شهری شدیم در این رابطه گلایه بنده این بود که چرا پیمانکار خصوصی و شرکت ها نسبت به شهرداری‌ها راحتر به مجوز دست پیدا میکنند در حالیکه ۶ ماه تمام درخواست شهرداری لنگرود در این زمینه هنوز بر زمین مانده است و تازمانی که این مشکل حل نشود ما ناچار به خرید مصالح بطور آزاد هستیم که مستلزم زمان و هزینه های بسیار است.

مهندس رجایی همچنین به خیابان شهید چمران و دیواره های فاقد پی آن اشاره داشت و گفت:دیواره های قدیمی ایجاد ناامنی برای ساختمان های اطراف کرده بود و دراین زمینه درحال احداث دیوار سازی هستیم.

شهردار لنگرود ازحمایت شهرداری با سرمایه گذاران در خصوص شهرک سازی ، بازارچه های محلی صنایع دستی و غذا های محلی خبرداد وافزود:شهرداری لنگرود هرگونه حمایت و مشارکت خود را از سرمایه گذاران اعلام میدارد.

گفتنی است در پایان هریک از اعضای شورای اسلامی شهر رسیدگی به خواسته های شهروندان از جمله؛شن ریزی برخی کوچه ها ومعابر-آسفالت خیابان دهگان -شن ریزی کوچه هلال احمرو افزایش خود سرانه کرایه تاکسی هاخواستار شدند و درادامه مجید صبوحی مسئول روابط عمومی شهرداری لنگرودنیز خواستار همکاری همه ادارات جهت آذین بندی سطح شهر در مناسبت های خاص بویژه دهه فجر با شهرداری شد./ معین نیوز