ختم کلام؛ دکتر شاهین محمدصادقی – امروز در جمع خبرنگاران در رشت با بیان اینکه طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور موفقیت قابل محسوسی داشته، اظهار کرد: موفقیت طرح شهید سلیمانی در کشور زمانی خود را نشان می‌دهد که بسیاری از کشورهای پرادعا که امکانات بیشتری دارند در کنترل ویروس کرونا درمانده‌اند.

وی با اشاره به کنترل نسبی اپیدمی کرونا در کشور در مقایسه با کشورهای توسعه‌ یافته درگیر با این ویروس، افزود: بسیاری از کشورها ازجمله آمریکا با مرگ بالای چهار هزار نفر در روز، در آتش کرونا در حال سوختن است، اما کاهش مرگ‌ ومیر ناشی از کرونا در ایران نشان داده این کشور با در پیش گرفتن راهکارهای موجود می‌تواند بر آن غلبه کند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به کنترل ویروس کرونا بیش از سطح انتظار در پیش‌بینی‌های جهانی، گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می داد که در ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تعداد جان‌باختگان ناشی از کرونا در ایران بالای ۱۰۰۰ نفر در روز باشند اما خوشبختانه امروز شاهد هستیم که شمار جان ‌باختگان ناشی از کرونا در ایران به مرز ۱۰۰ نفر نیز نمی‌رسد.

دکتر محمدصادقی از تلاش سازمان‌های جهانی برای الگو گیری شیوه کنترل و پیشگیری بیماری کرونا در ایران خبر داد و افزود: سازمان‌های جهانی در حال تماس و پیگیری هستند که جمهوری اسلامی ایران چگونه و با چه راهکاری توانسته با تمام مشکلات و تحریم‌ها در کنترل پاندمی کرونا موفق شود.

وی بر لزوم تداوم طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی در کشور و پرهیز از عادی انگاری توسط مردم تأکید کرد و گفت: با موفقیت‌های کسب ‌شده نباید عادی انگاری کرد و سهل‌انگار بود چراکه شهید سلیمانی نیز هیچ کاری را نیمه‌تمام رها نکرده و تا حصول نتیجه کار را دنبال می‌کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با ابراز نگرانی از سهل‌انگاری و بی‌توجهی برخی‌ها در مواجهه با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: امروزه کار ما در طرح شهید سلیمانی نیمه ‌تمام است و ما بیم آن داریم که کنترل بیماری با سهل‌انگاری‌ها از دست خارج‌ شده و آتش این بیماری به خرمن مردم بیفتد.

دکتر محمد صادقی بر لزوم دقیق شیوه ‌نامه‌های بهداشتی مقابله با بیماری کووید ۱۹ تأکید کرد و افزود: باید پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم ، شناسایی بیماران، جداسازی افراد ناقل از سالم و همچنین حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در این طرح توسط مسئولان موردتوجه قرا بگیرد.

وی از آینده طرح شهید سلیمانی در کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: اگر تمام مواردی که در طرح شهید سلیمانی به آن تأکید شده دنبال شود می‌توانیم به‌جرات اعلام کنیم که میزان بیماری در کشور به صفر نیز نزدیک خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در استان گیلان با موفقیت روبه‌رو بود، تصریح کرد: گیلان در طرح شهید سلیمانی بسیار خوب عمل کرده و در رتبه‌بندی‌ها، گیلان به‌ جرات جزو استان‌های نخست در اجرای این طرح است.

دکتر محمدصادقی همچنین به چالش‌های کرونایی گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان با توجه به سیاحتی بودن و تراکم بالای آن پس از تهران و البرز و همچنین ازآنجاکه محل تردد بسیاری از استان‌ها نیز است، به‌شدت می‌تواند گرفتار ویروس کرونا شود.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای سخت‌گیرانه محدودیت‌ها در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه گیلان هم‌مرز با استان مازندران است و ۱۰ شهرستان استان همسایه آن در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد، می‌طلبد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و همچنین پیگیری مسئولان در این استان تشدید شود.