ختم کلام: سعید نمکی روز سه شنبه در ارتباط آنلاین از محل رصد خانه سلامت وزارت بهداشت از کشف ویروس انگلیسی کرونا در ایران خبر داد و افزود: قرار بود اولین مواردی که از هر نوعی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی است در کشور کشف می شود به مردم اعلام کنیم. متاسفانه اولین مورد کووید ۱۹ موتاسیون یافته  انگلیسی را در یک هموطن که از انگلیس آمده بود بعد از مدتها رصد پیدا کردیم که در یکی از بیمارستانهای خصوصی بستری بود و با بستری های مکرر تست کووید ۱۹ وی از نوع موتاسیون یافته تایید شد.
وی افزود: خوشبختانه حال این بیمار خوب است و چون از روز نخست آگاه و هوشیار بود و با تست پی سی آر منفی به ایران آمده بود و خود را ایزوله کرده بود، کسی از اطرافیان او به این ویروس مبتلا نشده است و با غربالگری که از نزدیکان این بیمار انجام شد هیچ موردی از این ویروس در فرد دیگری در کشور پیدا نشد.
نمکی گفت: خبری هم در رسانه منتشر شده بود که یکی از همکاران ما در غرب کشور به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا شده که بعد از تست از این فرد مشخص شد صحت ندارد و از بیش از ۲۴۰ نفر از افرادی که با او ارتباط داشتند نیز تست گرفته شد و هیچ موردی از ابتلا به این ویروس پیدا نشد.
وی افزود: بنابراین به جز همان یک نفری که اعلام کردیم هیچ مورد دیگری از فرد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی تاکنون در کشور شناسایی نشده و حال این مریض هم خوب است و اگر هر مورد دیگری باشد به سرعت به مردم و سازمانهای تخصصی بین المللی اعلام می کنیم. البته این وضعیت به معنای این نیست که خطر وجود ندارد بلکه باید خیلی مراقب باشیم و دچار سهل انگاری نشویم و به جد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.