آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » اقتصادی » مهمترین عناوین » ورزشی » ویژه » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 9447
سه شنبه - 27 آبان 1399 - 16:43

جزئیات تعطیلی کامل کرونایی از اول آذرماه

ختم کلام- جزئیات تعطیلی کامل ۱۰۰ شهر از اول آذرماه اعلام شد.  در این طرح اگر شهری در سطح هشدار ۳ یعنی قرمز باشد بعد از دو هفته امکان تغییر وضعیت به زرد یا سفید دارد و محدودیت‌ها برداشته شود، ولی دستورالعمل‌ها به قوت خود باقی است.

جزئیات تعطیلی کامل کرونایی از اول آذرماه

 جزئیات تعطیلی کامل ۱۰۰ شهر از اول آذرماه اعلام شد.  در این طرح اگر شهری در سطح هشدار ۳ یعنی قرمز باشد بعد از دو هفته امکان تغییر وضعیت به زرد یا سفید دارد و محدودیت‌ها برداشته شود، ولی دستورالعمل‌ها به قوت خود باقی است.

در طرح جامع محدودیت‌های جامع کرونایی، سه سطح تعریف شده است:
– سطح ۳ یعنی قرمز: اگر ۱۰ فوتی کرونایی باشد سطح قرمز برای آن شهر در نظر گرفته می‌شود. بیش از صد شهر و شهرستان جزو محدوده قرمز هستند.
– سطح ۲ یعنی نارنجی: بر اساس تقسیم بندی شهرها؛ اگر تعداد فوتی کرونایی ۶ نفر باشند سطح آن شهر نارنجی است که هم اکنون حدود ۱۵۰ شهر و شهرستان در محدوده نارنجی هستند.
– سطح یک یعنی زرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، اگر حدود ۴ فوتی  کرونایی روزانه اعلام شود، سطح زرد برای آن شهر شناخته می‌شود و هم اکنون نیز حدود ۱۵۰ شهر و شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند که شامل محدودیت‌های سطح شغلی چهار می‌شوند.
– استان‌هایی با سطح سفید هم داریم.

محدودیت‌های کرونایی از اول آذر چیست؟

جزئیات تعطیلی کامل از اول آذرماه

تکلیف رده‌های شغلی از اول آذرماه

– گروه‌های شغلی ۱: یعنی بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش نشانی، سوپرمارکت، نانوایی ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی، پمپ بنزین و … به هیچ وجه نباید تعطیل شوند و رده شغلی ۲ و ۳ و ۴ زمانی که یک شهر در وضع قرمز باشد تمامی این مشاغل تا دو هفته تعطیل خواهند بود.
در طرح محدودیت‌های جدید کرونایی؛ رستوران‌ها فقط به صورت بیرون بر اجازه فعالیت خواهند داشت.
– گروه‌های شغلی ۲: عبارتند از پاساژ، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون بر باشد می‌توانند باز باشند، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی ۲ هستند که در ۴۶ شهرستان به مدت یک هفته محدودیت اعمال خواهد شد.
– گروه‌های شغلی ۳: شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخر‌های سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی‌ها و ممنوع بودن برگزاری هرگونه آزمون حضوری جزو گروه ۳ شغلی است.
 گروه‌های شغلی ۴: شغل هایی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها ممنوع است که این گروه‌های شغلی ۳ و ۴ مقرر شد در مراکز استان‌های زیر به مدت ۱۰  روز از روز چهارشنبه محدودیت‌ها اعمال شود.

کدام مشاغل از اول آذرماه در شهرهای قرمز کشور تعطیل می‌شوند؟

جزئیات تعطیلی کامل از اول آذرماه

نحوه فعالیت کارکنان ادارات از اول آذرماه

در شهر‌های با سطح قرمز فقط یک سوم کارکنان در ادارات دولتی اجازه فعالیت دارند.
در شهر‌های با سطح نارنجی با نصف کارکنان.
در شهر‌های با سطح زرد هم با دو سوم کارکنان اجازه فعالیت خواهند داشت.

وضعیت مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذرماه

مدارس و دانشگاه‌ها و آزمون‌ها در هر سه سطح هشدار کاملاً غیرحضوری خواهد بود.
مساجد و نمازجمعه در هر سه سطح؛ قرمز، نارنجی و زرد تا دو هفته تعطیل خواهند بود.

وضعیت تردد در شهر‌ها از یک آذرماه

در سطح هشدار قرمز و نارنجی، خودرو‌ها با پلاک بومی حق خروج از منطقه خودشان را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به این مناطق را ندارند که در صورت رعایت نکردن؛ توسط دوربین‌ها جریمه سنگین خواهند شد.
هر نوع جلسه رسمی در مناطق قرمز تا سقف ۱۵ نفر و در سطح نارنجی تا سقف ۲۰ نفر و در مناطق با سطح زرد تا سقف ۳۰ نفر مجاز است و باید ۴ متر فاصله بین افراد رعایت شود این قانون برای همه به طور یکسان اجرا می‌شود.

ضمانت اجرای رعایت محدودیت‌ها 

در صورت رعایت نشدن طرح محدودیت‌های جدید کرونایی؛ جرایمِ مسئول اداره و صنوف کاملاً مشخص شده است.
بر اساس یک سری مطالعات، ابتلای مجدد در بعضی افراد با ژنتیک و سیستم ایمنی خاص ممکن است و در همه افراد این اتفاق نمی‌افتد و همچنین میزان ابتلای مجدد؛ حدود یک یازدهم است.
شهرآرا