طرح ۳۰/۷۰ جلوه ای از اراده سازمان تامین اجتماعی برای افزایش رضایتمندی
اهداف و زوایای مختلف طرح ۳۰/۷۰ سازمان تامین اجتماعی توسط مدیرکل استان گیلان تشریح شد.
ختم کلام: مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به آغاز طرح ۳۰/۷۰ در تامین اجتماعی، اظهار داشت: بر اساس رویکرد تعیین شده در چشم انداز سازمانی برای پاسخگوئی با فرایندهای هوشمند ارائه خدمات کیفی و به هنگام به ذینفعان و از سویی ضرورت ایجاد رضایتمندی مطلوب و رفع نیازهای جامعه ، همسو با حرکت رو به رشد دنیای کنونی به سمت خدمات الکترونیک ، این طرح با هدف راه اندازی ۳۰ خدمت کاملاً غیرحضوری بمنظور رسیدن به کاهش ۷۰ میلیون مراجعه در طول سال اجرا می گردد .
وی افزود: این ۳۰ خدمت شامل اصلی ترین و پرمراجعه ترین تعهدات و خدمات تامین اجتماعی بوده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر است در هر دوشنبه تا بهمن ماه بین دو تا چهار خدمت در این طرح راه اندازی شود .
اینمسئول، نسخه نویسی الکترونیکی ، پرداخت کمک هزینه ازدواج و استعلام تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث بصورت کاملاً غیرحضوری را از امکانات این طرح معرفی و خاطر نشان کرد: در این بستر برای ارائه تعهد کمک هزینه ازدواج ، از طریق ارتباط مستقیم با ثبت احوال اطلاعات بیمه شدگان کنترل شده و پرداختها بدون مراجعه و حتی درخواست صورت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: تا پیش از اجرایی شدن خدمات غیرحضوری و اینترنتی در سالهای گذشته، بطور متوسط سالانه ۳ میلیون مراجعه در شعب استان اتفاق می افتاد که بیانگر آمار ماهانه ۲۵۰ هزار نفر و روزانه حدوداً ۱۰ هزار نفر بود که با سیاستهای در پیش گرفته شده از جمله حذف تامین اعتبار دفترچه های درمانی این تعداد به نصف کاهش یافته و انتظار داریم با تحقق کامل طرح ۳۰/۷۰، شمار روزانه مراجعات به واحدهای تابعه تامین اجتماعی گیلان به ۲۰۰۰ نفر برسد.
وی همچنین اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا الزاماتی را با خود همراه داشت که تلاش برای کاهش ترددها، تجمعات و مراجعات از جمله آنها بود و از این رو ، اجرایی شدن این طرح در جهت جلوگیری از گسترش بیماری کرونا نیز بسیار حائز اهمیت است .