آرشیو » اجتماعی » ویژه » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 9081
شنبه - 10 آبان 1399 - 21:41

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛ مراجعه روزانه ۲۰۰ بیمار مشکوک کرونا به مراکز درمانی گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مراجعه روزانه ۲۰۰ بیمار مشکوک کرونا به مراکز درمانی، گفت:۷۰ بیمار جدید در گیلان شناسایی و بستری شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛     مراجعه روزانه ۲۰۰ بیمار مشکوک کرونا به مراکز درمانی گیلان

به گزارش ختم کلام، آبتین حیدرزاده در گفتگویی با اشاره آخرین وضعیت کرونا در گیلان، اظهار کرد: مراجعات بیماران مشکوک به کرونا و آن دسته از افرادی که توسط خود دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌شود به مراکز درمانی و بیمارستانی گیلان روزانه بیش از ۲۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۷۰ بیمار کرونایی نیازمند به دریافت خدمات درمانی بیشتر در بیمارستان گیلان بستری شدند، افزود: هم اکنون ۴۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته تغییری در این زمینه نداشته‌ایم، گفت: اما در مقایسه با سه ماه گذشته در زمینه ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در گیلان شاهد افزایش چشم گیری هستیم.

وی با بیان اینکه این امر نشان دهنده عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی است، تصریح کرد: با سرد شدن هوا و بسته شدن در و پنجره‌ها در منازل و محل کار این انتقال و شیوع افزایش یافته است.

حیدرزاده در ادامه تأکید کرد: باید در طول شبانه حداقل دو بار و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه در و پنجره‌ها برای تهویه هوا در منازل و محل کار باز شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ بیمار با شرایط بد در بخش مراقبت‌های ویژه و آی سی یو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند.