آرشیو » اجتماعی » اقتصادی » مهمترین عناوین » ویژه » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 8815
دوشنبه - 28 مهر 1399 - 00:20

هیجان کاذب بازار مرغ مقطعی است

رییس سازمان‌صمت گیلان‌گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده در خصوص عرضه مرغ، گفت: هیجان کاذب بازار مرغ مقطعی است.

هیجان کاذب بازار مرغ مقطعی است
به گزارش ختم کلام و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت  گیلان؛ رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت این استان  به رؤسای ادارت تابعه تکلیف کرد: تا متعادل شدن بازار مرغ، روزانه وضعیت آن در سطح عرضه زیر ذره‌بین قرار گیرد.
فرهاد دلق پوش با بیان اینکه هیجان بازار مرغ کاذب و مقطعی است تاکید کرد: دستگاه‌های عضو کارگروه تنظیم بازار استان، عضو افتخاری کارگروه نیستند بلکه بر اساس قانون هر کدام تکالیفی دارند و تامین و توزیع مرغ بر عهده جهاد کشاورزی است وشرکت پشتیبانی امور دام در هنگام اضطراری باید از ذخایرش درتامین مرغ بازار و تامین موجودی کالا اقدام نماید.
دبیرکارگروه تنظیم بازار استان گیلان، نظارت بر اقلام عرضه شده دامی در سطح بازار را بر عهده سازمان صمت استان دانست و گفت: نباید به نحوی عمل شود که عرضه مرغ در سطح بازار با کاهش مواجه گردد و مصرف کننده دچار سردرگمی شود و حداکثر مصرف مرغ استان ۲۰۰ تن در روز است در حالی که تولید مرغ از ۴۵۰ تن در روز تجاوز میکند و مدیریت این عرضه، برعهده جهاد کشاورزی است. دکتر دلق پوش بر شناسایی اخلالگران بازار تاکید کرد و خاطر نشان نمود: از ظرفیت و امکانات اتحادیه‌های مرتبط ، بسیج اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اداره تعزیرات برای نظارت و پایش مستمربازار و برخورد با متخلفین استفاده شود و بدون مماشات ضمن اعمال جریمه؛ پرده و بنر هم برای متخلفین نصب گردد. رئیس سازمان صنعت گیلان از تخصیص سهمیه ۷۰۰ تنی مرغ منجمد برای تعادل بازار گیلان در آینده نزدیک سخن گفت و تصریح کرد: با پیگیری انجام شده مرغ منجمد نیز به بازار با نرخ ۱۴ هزار تومان درب سردخانه تزریق خواهد شد و قیمت نهایی مصرف کننده آن تابع تصمیمات کارگروه تنظیم بازار خواهد بود که در هنگام توزیع اعلام میگردد. وی به مسئولیت شرکت بازرگانی دولتی ایران در توزیع آرد در استان اشاره نمود و هشدار داد: چنانچه شرکت‌های حمل و نقل تحت مدیریت این شرکت در توزیع به موقع آرد در سطح استان نکنند، قطعا گزارش و پرونده تخلف آنها صادر می گردد تا مطابق قانون برخورد جدی صورت پذیرد. فرهاد دلق پوش با بیان اینکه هیچ نرخ جدیدی در خصوص مرغ، فعلاً اعلام نشده است، به ادارات زیر مجموعه سازمان صمت تکلیف کرد: با هرگونه خودسری در بازار، اختفاء، احتکار و امتناع از فروش و گرانفروشی به صورت ضربتی برخورد گردد تا فضا برای متخلفان در بازار ناامن گردد. رئیس سازمان صمت استان به مدیران ادارات صمت شهرستان های گیلان تاکید کرد: عوامل دخیل در شبکه توزیع و تولید را برای نظارت مطلوب در شهرستان ها تحت نظارت بگیرید و فضای روانی بازار را مدیریت و با فرمانداران پرتلاش استان با هماهنگی مطلوب اقدام نموده تا شاهد بروز مشکلی در سطح بازار نباشیم.