آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 8735
دوشنبه - 21 مهر 1399 - 16:27

استاندار گیلان : افزایش ۳۴ درصدی صادرات کالا از گیلان

استاندار گیلان با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در شش ماه نخست امسال، گفت: بیش از ۴۴۰ هزار تن کالا از گیلان صادر شد.

استاندار گیلان : افزایش ۳۴ درصدی صادرات کالا از گیلان

به گزارش ختم کلام- ارسلان زارع پیش از ظهر دوشنبه در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از صادرات ۴۴۶ هزار تنی کالا از استان گیلان خبر داد و گفت: با وجود شرایط سخت تحریم در شش ماهه نخست امسال شاهد ۲۶۴ میلیون دلار صادرات کالا از استان گیلان بودیم.

وی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی صادرات کالا در این مدت، افزود: امسال برای صادرات ۶۰۰ میلیون دلار از استان گیلان هدف گذاری شده است که این میزان برای سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار بود که بیش از ۵۸۰ میلیون دلار محقق شد.

استاندار گیلان در ادامه بر ضرورت زیرساخت‌های افزایش میزان صادرات همانند خطوط کشتیرانی اشاره کرد و گفت: باید با جذب سرمایه گذاری زیرساخت‌های ناوگان حمل و نقل دریایی را نوسازی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان در زمینه تولید صنایع سلولزی، تصریح کرد: برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات سلولزی در استان و همچنین حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها به عنان سرمایه‌های ملی نیازمند توسعه زراعت چوب در استان هستیم.

زارع همچنین تأکید کرد: با توجه به اینکه تمام نیاز صنایع سلولزی در داخل تأمین نمی‌شود در همین راستا جهاد کشاورزی، گمرک، بنادر و دریانوردی باید همکاری‌های لازم برای واردات چوب مطابق با چارچوب‌های قانونی را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه بر ضرورت همکاری بانک‌ها با بخش اقتصادی تأکید و اضافه کرد: بانک‌های خصوصی نیز باید از ۵۰ منابع و سرمایه‌های شهروندان گیلانی در راستای تولید و اشتغال استفاده کنند.