به گزارش ختم کلام، شهردار لنگرود با اشاره به رانش زمین در یکی از خیابان های این شهر اظهار کرد: برای کشف علل این نشست تیم آزمایشگاه ژئوتکنیک مستقر شده است.

سید مهدی رجایی با توجه به گمانه زنی های مختلف تا عمق ۱۸ متری خاک گفت: باتوجه به نتایج آزمایشگاه خاک، مشاور پروژه به دنبال ارائه طرحی است که دیگر در سالهای آتی شاهد چنین نشستهایی نباشیم.

وی اعتبار نهایی ابن پروژه را نامعلوم خواند و افزود: پس از نهایی شدن طرح می توان درباره آن نظر داد البته قرارداد اولیه با پیمانکار جهت بازسازی خیابان و دیواره سازی رودخانه ۲/۵ میلیارد تومان بوده است.

شهردار لنگرود همچنین با اشاره به بازدید صورت گرفته از بافت فرسوده شهر گفت: لنگرود جزو شهرهای با بیشترین بافت فرسوده و خطرآفرین است.

رجایی بر لزوم برگزاری جلسه فوری با میراث فرهنگی در این زمینه تاکید و خاطر نشان کرد: از محل بازآفرینی بافتهای فرسوده، محوطه سازی پل خشتی و پیاده راه سازی میدان شهر با اعتبار ۹۲۰ میلیون تومانی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اجرای فازهای بعدی پروژه از اجرایی شدن  المانی بی نظیر در  میدان شهید نورانی لنگرود خبر داد.

شهردار لنگرود همچنین از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی کارخانه کمپوست لنگرود خبر داد و گفت: مقرر شده است که در بهار ۱۴۰۰ این کارخانه به بهره برداری برسد.

به گفته رجایی، این‌پروژه، جزو پروژه هایی است که با دستان رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.