به گزارش ختم کلام، آیین گرامیداشت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و خدمات ایمنی در سازمان مرکزی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برگزار شد.

سرپرست شهرداری رشت در این مراسم با تبریک روز آتش نشانی و خدمات ایمنی اظهار کرد: آتش نشانی برای نخستین بار در تبریز راه اندازی شد و در رشت نیز  ۹۵ سال پیش راه اندازی شده است.

ناصر عطایی گفت: امروز شهرداری رشت افتخار دارد با ۱۴ ایستگاه آتش نشانی، ۴۰۰ نیروی آتش نشان خبره و متخصص و ۷۰ ماشین سنگین و سبک به شهروندان خدمت رسانی کند.

وی افزود: امروز نیز از ۳ خودروی جدید سازمان آتش نشانی رشت رونمایی می شود.

این مسئول، تقارن روز آتش نشانی با هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی(ع) را اتفاقی مبارک دانست و خاطر نشان کرد: آتش نشانان از جان خود می گذرند تا از جان و مال مردم دفاع کنند.

سرپرست شهرداری رشت ۵۶ درصد از عوامل آتش سوزی را در فرسودگی و اتصالات کابل برق عنوان کرد و افزود: شهروندان می توانند با یک بازدید ساده از حریق جلوگیری کنند.

عطایی تاکید کرد: واحد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت پروانه پایان کار برای هیچ ساختمانی بدون رعایت ضوابط ایمنی صادر نخواهد کرد.

وی به ضرورت بیمه آتش سوزی و مدنی برای منازل تاکید کرد و افزود: ۲۳۵ هزار واحد مسکونی در سطح شهر تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار دارند و با فرهنگ سازی و کمک رسانه ها خانوارهای بیشتری نیز تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار خواهند گرفت.

فرماندار شهرستان رشت در این مراسم با تبریک روز آتش نشانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای آتش نشان اظهار کرد: بعد از حادثه پلاسکو نقش و ایثارگری آتش نشانان بیش از گذشته آشکار شد.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه برای توسعه به یک محور و شاخص نیاز دارد، مطرح کرد: امنیت یکی از مقوله های توسعه است و مردم با دیدن آتش نشانان و لباس متحدالشکل احساس امنیت و آرامش می کنند.

 

در این مراسم همچنین علاوه بر اعطای درجه به سه تن از آتش نشانان و تقدیر از ۴ مدیر ارشد سازمان آتش نشانی از سه خودروی جدید این سازمان نیز رونمایی  شد.