به گزارش ختم کلام ارسلان سالاری اظهار کرد: با رایزنی‌ها انجام شده بعد از چند ماه موفق به دریافت مجوز به‌کارگیری پرستاران فعال و نیروهای بهداشتی درمانی داوطلب در بحران کرونا در استان گیلان شدیم.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های درگیر در زمان شیوع ابتدایی ویروس کرونا به کشور بود، افزود: با توجه به عقب ماندگی و کمبود نیروی در حوزه بهداشت و درمان برای ارائه خدمات بهتر در راستای تأمین نیروی انسانی پرستار و پرسنل فراخوان جذب نیرو در قالب قراردادهای ۸۹ روزه منتشر و تعدادی نیروی نیز در این زمینه جذب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بعد از پایان این قرار داد مشکلات و اعتراضی از سوی نیروهای داوطلب فعال در ایام کرونا انجام شد که دانشگاه علوم پزشکی پیگیر حل این مشکلات بود.

وی ادامه داد: امروز با تلاش‌های چند ماهه گذشته و پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه مجوز تبدیل وضعیت آنان از ۸۹ روزه به صورت شرکتی داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌ها برای بهره‌برداری از ۱۰ طرح بهداشتی، درمانی و خدماتی در استان تا دهه فجر، امسال خبر داد و گفت: این طرح‌ها مراحل پایانی خود را طی کرده و برای تکمیل نیازمند حداقل اعتباری ۳۸۰ میلیارد ریالی است.

سالاری با بیان اینکه بهره برداری از سایت درمانی لاکان نیز یکی از مطالبات مردمی است و تکمیل این سایت نیازمند دو هزار میلیارد ریال اعتبار است، گفت: مقرر شده ۵۰ درصد این اعتبار از منابع امسال و ۵۰ درصد مابقی نیز توسط تا پایان پروزه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تأمین شود.