آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » اقتصادی » مهمترین عناوین » ویژه » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 8546
دوشنبه - 31 شهریور 1399 - 16:56

خسارت ۱۷۰ میلیارد تومانی سیل به تالش

فرماندار تالش در جلسه مدیریت بحران گفت: خسارت سیل به این شهرستان ۱۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

خسارت ۱۷۰ میلیارد تومانی سیل به تالش

 

به گزارش ختم کلام، فرماندار تالش در جلسه ستاد بحران برآورد اولیه خسارات وارده بر تاسیسات، اماکن وسایر زیر ساخت ها در سطح شهرستان تالش را بالغ بر۱۷۰میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: متاسفانه سیلاب اخیر باعث آبگرفتگی و تخریب معابر روستایی. در ۴۴روستای بخش های ۴گانه شهرستان تالش شد و انسداد،رانش. و تخریب ۲۲محور روستایی را نیز در این بخش ها به دنبال داشت

عیسی مهدوی با بیان اینکه خسارات سنگینی بر انشعابات آب و برق و گاز و تلفن روستایی وارد آمده، گفت :قطعی برق در بیش از ۲۴۰۰واحد مسکونی روستایی ،قطع انشعاب بیش از ۱۱۰۰مشترک آب روستایی و قطع انشعاب بیش از۴۲۸ گاز روستایی و همچنین قطع شدن بیش از ۳۵۰انشعاب تلفن،عمده خسارات وارد شده از سیل است.

وی  با ابراز تاسف از شکسته شدن پل عابر پیاده شهر افزود:مهم‌ترین خسارت سیل به محدوده شهری تالش،علاوه بر شکستگی پل عابر،آبشکستگی پایه ها و احتمال تخریب پل اصلی شهر که در واقع معبر کوریدور غرب به شرق شمال کشور محسوب می شود،می باشد.

فرماندار تالش با بیان اینکه در بخش حویق نیز تخریب دیواره رودخانه و جاده دسترسی در خیابان زردپور چوبر باعث انسداد مسیر شد،ا علام داشت: متاسفانه بطور کلی بیش از ۵۰سر دهنه کشاورزی و همچنین دیواره های رودخانه ها در ۱۱رشته اصلی رودخانه در کل شهرستان تخریب شده اند.

مهدوی از کشاورزان و صنعتگران نیز بعنوان خسارت دیدگان اصلی یاد کرد و متذکر شد:بیش از ۱۰۰هکتار از مزارع کشاورزی و باغات مختلف در شهرستان آسیب دیده و دو واحد پرورش ماهی و یک واحد بسته بندی محصولات کشاورزی نیز در اثر ورود سیلاب خسارت دیده اند./ روابط عمومی فرمانداری تالش