آرشیو » اجتماعی » اسلایدر بالا » مهمترین عناوین » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 8455
یکشنبه - 30 شهریور 1399 - 00:26

افتتاح بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش

ختم کلام- بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی تالش به صورت ویدئوکنفرانس و با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

افتتاح بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش

 

به گزارش ختم کلام، رییس جمهور در آیین بهره‌برداری از ۲۶ پروژه ملی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارکرد: بیست و چهارمین هفته از افتتاح طرح های ملی مصادف با بهره‌برداری از طرح‌هایی بود که موجب رفاه و آسایش مردم به ویژه در شرایط خاص مقابله و جنگ با ویروس خطرناک کرونا می‌شود.

حسن‌روحانی با بیان اینکه امسال مصمم هستیم بیش از ۱۰هزار تخت بیمارستانی در کشور افتتاح کنیم، افزود: این اقدامات در حالی صورت می گیرد که علی‌رغم فشار‌های اقتصادی روند توسعه بهداشت و درمان رو به افزایش بوده و آمار خوبی را نشان می‌دهد.

وی تلاش پیگیر دولت، بخش خصوصی و همه مردم برای ساخت و تجهیز بیمارستان ‌ها را از افتخارات ماندگار دولت تدبیر و امید در تاریخ کشور دانست و تصریح کرد: اگر بازسازی و نوسازی طرح‌های بیمارستانی و ایجاد تخت ‌ها را در کنار هم قرار دهیم، به اندازه کل کار درمانی که در تاریخ ایران تا سال ۹۲ انجام گرفته در این ۷ الی ۸ سال، کار انجام گرفته و تکمیل می شود که این موجب شادمانی است.

وی به افتتاح ۸ پروژه مهم بیمارستانی و درمانی با ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی و تخت مراقبت ‌های ویژه در کنار تجهیزات بیمارستانی اشاره کرد و گفت: این اقدامات نشان می دهد که دولت همچنان به طرح تحول سلامت به عنوان یک اولویت مهم، تا آخرین روز‌های خدمت خود نگاه ویژه دارد.

رییس جمهور با اشاره به بهره برداری از ۱۴۰۰ خانه هلال احمر در سراسر کشور،اظهارکرد: نقش این مراکز در امداد و نجات در روز‌های سخت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

روحانی بر آموزش مردم در بحث امداد و نجات به ویژه در مقابله با حوادث و بلایایی طبیعی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه اردوگاه‌ های جمعیت هلال احمر برای جوانان در فصل تابستان فعال شوند،اظهارکرد: جوانان در این ایام مهارت‌های لازم در زمینه امداد و نجات را فرا گیرند.

این‌مسئول گفت: مردم همه توجهات لازم به اصول بهداشتی داشته باشند، تا بتوانیم با افتخار بیشتر ماه‌ های پرخطر پیش رو در پاییز و اسفند را که با مشکلات احتمالی بیماری کرونا و آنفلوآنزا همراه خواهد بود، پشت سر بگذرانیم.

گفتنی است،۲۶ پروژه ملی در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر امروز(پنجشنبه، ۲۷ شهریور) به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.

بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماری‌ های تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی، طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا نطنز، بیمارستان شفا سقز، بیمارستان بهشهر و بیمارستان تالش و نیز طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور، ۷ مرکز بهداشت، درمان و توانبخشی و ۱۴۰۰ خانه هلال از جمله طرح هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.
برای اجرای این ۲۶ پروژه ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۹۲۹ اشتغال پایدار ایجاد شد.

بیمارستان شهید نورانی در سه طبقه و در زیربنای ۱۵ هزار و ۹۹۵ متر مربع ساخته شده است که برای ساخت این بیمارستان ۹۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

عملیات ساخت بیمارستان تالش در سال ۸۸ آغاز شده بود که به جز بخش قلب، دارای همه بخش های لازم است.

مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش با یک بیمارستان دولتی، یک بیمارستان خصوصی، ۲ کلینیک خصوصی، ۸۹ خانه بهداشت و ۱۳ مرکز جامع سلامت به ۲۰۶ هزار و ۸۰۰ نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.