آرشیو » اجتماعی » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 8373
شنبه - 22 شهریور 1399 - 22:40

شهردار رودسر خبر داد: پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه آرام سازی پیاده راه میدان امام تا طالقانی

شهردار رودسر، از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه آرام سازی پیاده راه در حد فاصل میدان امام تا طالقانی خبر داد و گفت: پروژه باز آفرینی شهری با حمایت دولت، باعث پیشرفت و توسعه شهر می شود و میزان رضایتمندی شهروندان را افزایش می دهد.

شهردار رودسر خبر داد: پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه آرام سازی پیاده راه میدان امام تا طالقانی

به گزارش ختم کلام، رضا زنده دل، ضمن تشریح عملکرد شهرداری در طی یکسال گذشته، وظایف شهرداری را به ۲ دسته تقسیم کرد و گفت: یکی از وظایف ذاتی شهرداری انجام اموری مثل آسفالت، پیاده راه سازی، لوله گذاری، جمع آوری آب های
سطحی است که در مناطق مختلف شهر رودسر این اقدامات به صورت مستمر انجام می شود.
وی، مهمترین وظیفه شهرداری و مجموعه مدیریت شهری را رونق اقتصادی شهر دانست و افزود: شهرداری رودسر در فاز اول اجرای آرام سازی پیاده راه میدان امام خمینی تا طالقانی و در فاز دوم رونق اقتصادی و تجاری ساحل شهدا را در برنامه دارد که احداث تجهیزات تفریحی و گردشگری، سکو سازی و احداث پیست دوچرخه سواری از جمله برنامه های شهرداری دریکسال آینده است.
این مسئول با بیان اینکه بافت تاریخی شهر رودسر برای سازمان میراث فرهنگی دارای اهمیت زیادی است، افزود: بنای تاریخی شهرداری رودسر و عمارت های مجاور آن از بناهای بسیار ارزشمند و تاریخی شهرستان رودسر است که قدمت آن ۱۰۰ ساله و به دوران رضا شاه بر می گردد.
شهردار رودسر با تاکید بر حفظ و احیای آثار تاریخی این شهر اظهار کرد: تاکنون با اختصاص اعتباری بالغ بر۶۰ میلیارد ریال در شورای اسلامی شهر و ستاد باز آفرینی شهری، این پروژه، پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است و امیدواریم به زودی به مرحله بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه طرح زیباسازی و جداره سازی نمای اصلی خیابان با توجه به موضوعات فرهنگی، تاریخی منطقه توسط مشاور مد نظر قرار گرفته است، افزود: با اجرای طرح کف سازی بازار و پیاده راه و عملیات آماده سازی مبلمان شهری، تردد ماشین ها در این منطقه محدود خواهد شد.
زنده دل، فاز دوم اجرای این پروژه را بروز رسانی بازار تاریخی رودسر بیان کرد و گفت: با انتخاب مشاور ذی صلاح، استراتژی کلی بروز رسانی بازار شهر رودسر مورد بررسی قرار گرفته و مطالعات آن انجام شده است که در این مرحله نیازمند مشارکت بازاریان هستیم تا با حفظ و احیای بافت تاریخی بازار، زمینه های افزایش رونق گردشگری را فراهم کنیم.
وی گفت: از تمامی مراحل شروع اجرای این پروژه تا پایان عملیات، تصویربرداری هوایی و روزانه انجام شده است و در پایان پروژه ، کلیپی از مراحل ساخت آن توسط شهرداری ساخته می شود.

منبع: گیل ابراز