آرشیو » اجتماعی » پیشخوان » گیلان
کد خبر : 8271
پنجشنبه - 30 مرداد 1399 - 01:19

دیدار شهردار رشت با مدیرکل صدا وسیمای گیلان

شهردار رشت با مدیرکل صدا و سیمای گیلان دیدار و گفتگو کرد

دیدار شهردار رشت با مدیرکل صدا وسیمای گیلان

به گزارش ختم کلام، شهردار کلانشهر رشت عصر سه شنبه پس از بازدید و تجلیل از تحریریه خبر صدا و سیمای مرکز گیلان با مدیر کل این نهاد دیدار و گفتگو کرد.

 ناصر حاج محمدی اظهار کرد: پنج پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای رشت شامل بهسازی رودخانه ها، ساخت زیر گذر و رو گذرو سطوح غیرهمسطح در دست اقدام است.

وی گفت: نقشه های مربوط به قرارگاه تهیه و منابع اقتصادی آن نیز ملی شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه پس از اجرای طرح خاتم الانبیا شکل شهر تغییر خواهد کرد افزود: این شهر در آینده ای نزدیک از لحاظ حمل و نقل، کیفیت آب و هوا و کیفیت زندگی نیز ارتقا پیدا می کند.

وی به اقدامات انجام شده در خصوص مباحث مرتبط با محیط زیست اشاره و خبر از افتتاح تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان در هفته دولت داد.

عاقل منش یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدارضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار با اشاره به فرافکنی های منفی رسانه های بیگانه و ایجاد نا امیدی و دلسردی میان مردم جهان اظهار کرد: هرگونه خبر مثبت و دلگرمی و شادابی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

محمد حسن عاقل منش با اشاره به انتخابات سال آینده شوراهای شهر و ریاست جمهوری، این رویداد را رخداد بزرگ خواند و گفت: جهان نظاره گر این رخداد در ایران است.

وی افزود: روابط عمومی شهرداری رشت باید با انجام برنامه ریزی های لازم، پیرامون احیای پروژهای عقب مانده و نیمه کاره شهر گزارش تهیه نموده و در اختیار صدا و سیمای گیلان قراردهد تا مردم در جریان اقدامات انجام شده قرار بگیرند.

این عضو شورای شهر با رد هرگونه اقدامات شعارگونه ادامه داد: اقدامات انجام شده باید با قلم حقیقت گو و رسای اصحاب خبر به اطلاع مردم رسانده شود.

تنها بانوی عضو شورای شهر رشت نیز واحد مرکزی خبر را رو به رشد ارزیابی و اظهار کرد: این مهم نشان از فعالیت مدبرانه تیم رسانه ای سازمان صدا وسیمای مرکز گیلان دارد.

فاطمه شیرزاد همچنین با اشاره به آخرین سال فعالیت شورای پنجم گفت: شورای پنجم بر اتمام پروژه های نیمه کاره تاکید دارد و این مهم در سایه انسجام شورا انجام خواهد گرفت تا بتوان پاسخگوی مردم بود.

وی تهیه گزارش از عملکرد شورا در حوزه هایی همچون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، عمرانی، بهداشت و سلامت را از معاونت خبر صدا و سیمای گیلان خواستار شد و تصریح کرد: در ۵ منطقه و ۱۵ ناحیه رشت اتفاقات مفیدی در حال انجام است اما حاشیه های نابجا، مانع از اطلاع مردم از اقدامات می شود.

این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: اعضای شورا با حضور در محلات رشت و دیدار چهره به چهره با مردم محلات، آنان را درجریان اقدامات قرار می دهند.

شیرزاد با بیان اینکه اتمام پروژه های نیمه کاره در دستور کار شورا قرار دارد گفت: حضور و ورود قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در بحث ساماندهی دو رودخانه رشت اتفاق مبارکی برای این شهر محسوب می شود.

وی افزود: دولت نیز باید در یکسال باقیمانده به قول های خود درزمینه تخصیص اعتبارات پسماند، رودخانه های زرجوب و گوهر رود، تراموا و بسیاری از پروژه های دیگر عمل کند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز اظهار کرد: اگر شهرداری و مدیریت شهری مهم نبود، در کشورهای پیشرفته، مدیریت را به شهردار نمی دادند.

باقر زاده شهرداران را متولیان نظم و نشاط و خدمات اجتماعی خواند و به اهمیت جایگاه شهرداران در کشورهای پیشرفته پرداخت.

وی گفت: بسیاری از اقدامات مدیریت شهری نیاز به پردازش رسانه ای دارد تا به بهترین شکل به اطلاع مردم رسانده شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ها افزود: واحد خبر صدا و سیمای مرگز گیلان همواره همراه با شهرداری بوده و به انعکاس فعالیت های مختلف آن می پردازد.