آرشیو » پیشخوان
کد خبر : 8044
دوشنبه - 13 مرداد 1399 - 22:31

راه اندازی دفتر فن بازار منطقه ای گیلان

به گزارش ختم کلام، معاون‌ توسعه پارک علم و فناوری پردیس در مراسم افتتاحیه دفتر فن‌بازار منطقه‌ای گیلان اهمیت اکوسیستم توسعه فناوری در کشور را مورد اشاره قرار داد. اکبر قنبر پور اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های فن‌بازار این است که تلاش کنیم فناوری از مکانی‌که ایجاد شده به مکانی که نیاز داریم انتقال یابد […]

راه اندازی دفتر فن بازار منطقه ای گیلان

به گزارش ختم کلام، معاون‌ توسعه پارک علم و فناوری پردیس در مراسم افتتاحیه دفتر فن‌بازار منطقه‌ای گیلان اهمیت اکوسیستم توسعه فناوری در کشور را مورد اشاره قرار داد.
اکبر قنبر پور اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های فن‌بازار این است که تلاش کنیم فناوری از مکانی‌که ایجاد شده به مکانی که نیاز داریم انتقال یابد و ما به‌عنوان ستاد فن بازار در راستای ایجاد و توسعه بانک اطلاعات عرضه و تقاضای فن بازار، آموزش و توانمندسازی بروکرها و همچنین واسطه‌های نوآوری و توسعه فن بازار گام برمی‌داریم.
وی با اشاره به وجود ۱۳ هزار و ۷۰۰ محصول فناورانه در پورتال فن بازار کشور و استقرار بیش از ۴ هزار شرکت در آن گفت: فن‌بازار تخصصی صنعت گاز و شهر هوشمند در کشور ایجاد شده و به‌زودی فن‌بازار تخصصی صنعت نفت نیز راه‌اندازی می‌شود.

معاون توسعه پارک علم و فناوری پردیس، با بیان اینکه ۶۳ درصد محصولات دانش‌بنیان کشور مشتری دولتی دارند افزود: در حوزه انتقال فناوری اقداماتی از جمله شناسایی و رفع نیازهای فناورانه صنعت، حضور در نمایشگاه‌ها و نشست تبادل فناوری را در دستور کار است.
قنبرپور با اشاره به اهمیت جذب سرمایه برای نوآورها در فن بازارها خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت جذب سرمایه برای اختراعات توانستیم ساز و کاری در این زمینه ایجاد کنیم که کمک‌کننده باشد و برای نخستین بار اختراعات خود را در بورس عرضه کردیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد گیلان گفت: صندوق پژوهش و فناوری این استان باید پای کار فن‌بازار باشد زیرا این وسط معامله‌ای در حال شکل‌گیری است که نیاز به تامین مالی دارد از سوی دیگر اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود بنابراین از صندوق پژوهش استان انتظار داریم که فن بازار را به‌عنوان یک فرصت دریابد.

در این مراسم همچنین عضو‌ شورای شبکه فن بازار ملی کشور نیز اظهار داشت: گیلان مانند استان‌های دیگر دارای مشکلاتی همچون اشتغال، زیست محیطی و چالش‌های مختلفی است که برای رفع این معضلات باید به فن بازار و شناسایی نیازها توجه شود.
محمدی با بیان اینکه مسئله فن بازار مورد توجه کشورهایی همچون چین، آمریکا و کشورهای اروپایی قرار دارد گفت: بالاترین فناوری‌ها در ایران وجود دارد اما توجه ها همواره به خارج از کشور است و همین امر موجب شد که فناوران در داخل کشور بدون مشتری بمانند در صورتی‌که بیش از ۹۵ درصد مشکلات توسط متخصصان این مرز و بوم قابل رفع است.
وی با اشاره به ضرورت شناسایی نیازهای فناورانه، نوآورانه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان گفت: یکی از پایش‌های مستمر استانداری باید شناسایی نیازهای استانی و کمک گرفتن از نخبگان باشد.

محمدی ادامه داد: انتظار می رود که ده‌ها بروکر و کارگزار تخصصی از جمله کارگزار تخصصی مختص محصول زیتون و دیگر محصولات ویژه گیلان در این گیلان فعال شود.
وی افزود: بروکرها برای رفع چالش‌ها و مشکلات با استفاده از علم و فناوری در همه جای استان باید فعال شوند در این صورت اقتصاد استان رونق خواهد گرفت زیرا این علم و فناوری است که بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.
عضو‌ شورای شبکه فن بازار ملی کشور خاطر نشان کرد: شهر‌‌های علمی و صنعتی مکانی به فعالیت بروکرها اختصاص دهند و در محیط دانشگاه‌ها نیز می‌توان مکانی به برکروها اختصاص داد که دانشجویان برای مطرح کردن ایده‌های خود به این دفاتر مراجعه کنند زیرا در بانک اطلاعاتی بروکرها برای هر مسئله‌ای جواب وجود دارد.
محمدی با اشاره به ضرورت برخورداری حوزه ماهیان خاویاری استان گیلان از یک فن بازار تخصصی تصریح کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های طبیعی بسیاری است از این رو لازم است فن بازارهای تخصصی در این استان فعال شوند.

در پایان این مراسم قرارداد واگذاری دفتر فن بازار منطقه ای گیلان توسط مسئولان حاضر امضا شد.

تسهیل در تجاری سازی فناوری، بستر سازی انتقال فناوری و ایجا هم رسانی فناورانه میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری، کارآفرینی و سرمایه گذاران از اهداف راه اندازی دفتر فن بازار منطقه ای گیلان است.

انتهای پیام/