آرشیو
کد خبر : 7605
شنبه - 17 خرداد 1399 - 04:01

دانشکده‌های علوم پزشکی گیلان بازگشایی شدند/ ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی مشروط به رعایت بهداشت فردی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان) وب دا)؛ درب مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های گیلان صبح امروز، به‌منظور ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی، تحقیقاتی و‌ پژوهشی بر روی دانشجویان و اساتید بازگشایی شد. دکتر عبدالحسین امامی سیگارودی، نماینده و مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه دکتر نصیری، مدیر آموزش دانشگاه و […]

دانشکده‌های علوم پزشکی گیلان بازگشایی شدند/ ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی مشروط به رعایت بهداشت فردی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان) وب دا)؛ درب مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های گیلان صبح امروز، به‌منظور ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی، تحقیقاتی و‌ پژوهشی بر روی دانشجویان و اساتید بازگشایی شد.

دکتر عبدالحسین امامی سیگارودی، نماینده و مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه دکتر نصیری، مدیر آموزش دانشگاه و نصیر زاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه، امروز به‌منظور بررسی امکانات آموزشی و رفع نواقص احتمالی پس از تعطیلی یک دوره حدوداً چهارماهه، از کلاس‌های عملی دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت ،داروسازی، دندانپزشکی و بهداشت بازدید کردند.

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این بازدیدها ضمن تبریک به دانشجویان و اساتید به مناسبت ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی در دانشکده‌ها، بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید و این مهم را از سفارشات دکتر ارسلان  سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد.

دکتر امامی با بیان اینکه دانشجویان و اساتید از نخبگان و سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند، بیان کرد: رعایت بهداشت فردی اولویت نخست مراکز آموزش عالی بوده و هدف از دایر شدن مجدد کلاس‌های عملی در شرایط کنونی، پیشگیری از عقب‌ماندگی‌های احتمالی در دروس عملی است.

وی همچنین از تولید مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطح به میزان لازم برای دانشجویان و اساتید در دانشکده‌ها از سوی دانشکده بهداشت و داروسازی خبر داد و گفت: مواد ضدعفونی‌کننده و ملزومات حفاظت فردی نظیر ماسک به میزان لازم تهیه‌شده و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با حضور در نشست مشترک هیئت‌رئیسه دانشکده پزشکی و گروه‌های آموزشی از تلاش‌های مسوولان دانشکده‌ها در جهت پایداری سلامت و فراهم کردن شرایط برای بازگشایی منظم و منسجم کلاس‌های آموزش عملی قدردانی کرد.

دکتر امامی با بیان اینکه در پس رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازسرگیری فعالیت‌های آموزشی با آرامش در دانشکده‌ها دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلات بسیار جزئی در خصوص تأمین و توزیع برخی اقلام حفاظت فردی بین دانشجویان وجود دارد که دستور تأمین و توزیع آن در حال انجام است.

وی استفاده از ماسک در کلاس‌های آموزشی را الزامی برشمرد و گفت: هزینه و تأمین ماسک به میزان تعداد دانشجویان کار دشواری نیست و بر اساس یک نیازسنجی معین از سوی دانشکده در اختیار اساتید و دانشجویان قرار می‌گیرد.

دکتر امامی، مشاور اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همچنین در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت حاضر شد و امکانات آموزشی، تدابیر دایر کردن کلاس‌ها و زیرساخت‌های حوزه آموزشی ازجمله وضعیت خوابگاه‌های دانشجویان را موردبررسی قرار داد.

کمبود فضای خوابگاهی برای دانشجویان پرستاری و مامایی غیربومی ازجمله دانشجویانی که به فارغ‌التحصیلی نزدیک می‌شوند، از عمده مشکلات در حوزه دانشکده پرستاری و مامایی بود که دکتر معصومه ادیب، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت به آن در نشست مشترک با نماینده ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اذعان کرد.

دکتر امامی در ادامه بازدید از دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی و بهداشت رفت و در جریان اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی روسای دانشکده‌ها، گروه‌های آموزشی و دانشجویان قرار گرفت.

گفتنی است: تمامی  دانشکده های  علوم پزشکی گیلا ن در پی شیوع کرونا ویروس از اسفندماه سال گذشته به حالت نیمه تعطیل درآمده و تمامی فعالیت‌های آن به صورت مجازی و غیر حضوری دنبال می‌شد