آرشیو
کد خبر : 7248
پنجشنبه - 28 فروردین 1399 - 20:15

آرامش بخشی و نشاط خانواده، رویکرد صدا و سیمای مرکز گیلان در ایام مبارزه با کرونا

محمدباقر باقرزاده آرامش بخشی و نشاط خانواده را رویکرد صدا و سیما در ایام مبارزه با کرونا عنوان کرد.

آرامش بخشی و نشاط خانواده، رویکرد صدا و سیمای مرکز گیلان در ایام مبارزه با کرونا

به گزارش ختم کلام؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه از ابتدای اسفند و در ایام شیوع ویروس کرونا صدا و سیمای مرکز گیلان با تغییر جدول پخش برنامه ها رویکرد ارامش بخشی و نشاط و آگاهی بخشی را در پیش گرفت و از ابتدای اسفند تا پایان نوروز بیش از ۴۲۰۰۰ دقیقه برنامه در این راستا به روی آنتن برد، گفت: سیمای مرکز گیلان با تولید ۶۴۰۰دقیقه برنامه و پخش ۱۹۰۰۰ دقیقه برنامه تامینی تلاش کرد که روحیه امید و ارامش را در مخاطبان خود تقویت کند. وی افزود: مجموعه صدا و سیمای استان با محوریت قرار دادن این موضوع طبق دستور العمل سازمان صدا و سیما ارامش بخشی،اطلاع رسانی و امید آفرینی و نشاط را نیز رویکرد اصلی خود قرار داد و در این راستا سیمای مرکز گیلان در برنامه های روتین خود از جمله خانه مهر،مهتاب شبان،جنگل دوستی،لوجنک،هفت هنر ، سریال جایزه ۴ و … به اموزش ،اگاهی رسانی جهت پیشگیری و تغییر سبک زندگی و حفظ سلامت مخاطبان با زبانی هنرمندانه پرداخت و پیوسته از حضور کارشناسان ،متخصصان و مسوولین امر به ویژه اعضای ستاد مقابله با کرونا در استان بهره گرفت. وی گفت: با توجه به اینکه گیلان پس از قم دومین استان درگیر ویروس شدو با توجه به موقعیت جغرافیایی استان رفتاری متفاوت از این ویروس را شاهد بودیم ، در پی کاهش تجمعات،لغو سفرهای نوروزی جدول پخش سیما نیز دستخوش تغییراتی اساسی شد. مدیرکل رسانه استانی افزود:علیرغم وجود بحران شبکه باران متناسب با شرایط و اطلاع رسانی مستمر و در عین حال برجسته سازی واقعیت ویروس کرونا با رویکرد نشاط آفرینی،آموزش و سرگرمی و اطلاع رسانی در ایام نوروز با بینندگان خود همراه شد. دکتر باقرزاده ادامه داد: ویژه برنامه بوی بهار از ساعت ۵:۳۰ صبح روز جمعه با بخشهای متنوع در ابتدایی ترین لحظات تحویل سال با بینندگان خود همراه شد . برنامه “بنفشه گول”دیگر برنامه سیمای مرکز گیلان بود که در ۱۵دقسمت ۶۰ دقیقه ای هر روز از ساعت۱۰:۳۰با بخشهای :نمایشهای طنز،دوربین مخفی،موسیقی فولکلور و پخش پشت صحنه های جذاب سریال پر مخاطب جایزه ۴ و مصاحبه با عوامل این سریال لحظاتی شاد برای بینندگان این شبکه فراهم اورد.
وی اظهار داشت: “گول بهار” دیگر برنامه نوروزی سیمای گیلان بود که هر شب از ساعت ۲۰:۴۵ به مدت ۶۰ دقیقه در ۱۴ برنامه با بخشهای طنز ،دوبله گیلکی،پخش موسیقی، اطلاع رسانی از عملکرد دستگاههای مختلف استانی پیرامون مبارزه با کرونا در ارتباط های زنده تلفنی و تصویری ، دعوت از مسولان ارشد استان برای بیان دستاوردهای نظام در زمینه توسعه استان مانند گازرسانی ، برق ، راه و … ،بخشهای ارسالی مردم از سرگرمی های شان در ایام حضور در خانه پخش شد .
“باز باران با ترانه “نیز هر شب از ساعت ۲۳ به مدت ۴۰ دقیقه اقدام به پخش تصنیفهای گیلکی وپاپ که از سلایق مختلف موسیقیایی مخاطب انتخاب شده اند، نمود و هم اکنون نیز با ایتمهای جدید مثل پرداختن به پویش های مردمی برای امید آفرینی در جامعه در کنار پخش تصنیف های زیبا در حال پخش است. وی تصریح کرد:سریال فاخرقصه های ما که با هنرنمایی تعدادی از نوجوانان این استان با موضوع پیشرفت مناطق روستایی و نشان دادن دستاوردهای چهل ساله انقلاب برای نسل نوجوان به کارگردانی صادق حسین پور ، تهیه کنندگی عبدالله جلالی هریس
در جدول پخش برنامه های نوروزی قرار گرفت و با توجه به ساخت هنرمندانه این اثر مورد اقبال شبکه دو سیما نیز قرار گرفته است.
باقرزاده افزود: جشنواره فیلمهای نوروزی و جشنواره انیمیشن ،پخش مستند امی گیلان که با نگاهی شاد و جوان پسند به معرفی نقاط مختلف و ظرفیت های گردشگری استان می پردازد ،واکنش صحیح که عملکرد گروههای جهادی و پویش های مردمی و همدلانه را به تصویر می کشد ، بارانه ،تهیه و پخش موسیقی تصویرهای شاد و.. از دیگر اقدامات این شبکه در ایام نوروز برای پر کردن اوقات فراغت مردم عزیز استان بود. باقرزاده با بیان اینکه خواندن ادعیه در ایجاد نشاط معنوی و ارامش بخشی در مردم ولایتمدار استان نقشی موثر دارد و لذا سیمای مرکز گیلان با ارتباط زنده با شبکه سراسری و پخش ادعیه جهت رفع بلا و ارتباط با اماکن مذهبی استان از برکات ماههای پرفیض رجب و شعبان برای ایجاد ارامش در مخاطبان خود بهره برد.
دکتر باقرزاده با اشاره به اینکه معاونت صدا نیز در این روزهای سخت و پرکار تمام توان خود را به کار گرفت و با تولید بیش از ۱۴۰۰۰ دقیقه برنامه از کرونا سخن گفت و هم در نقش کرونا با مردم صحبت کرد تا زنجیره انتقال پاره شود تصریح کرد:جدول پخش رادیو گیلان نیز با برنامه های امید آفرین پر شد. وی اعلام کرد: ۱۰۰۰ اسلاید ویژه و بارگزاری ۴۰۰۰۰اسلاید در رادیو نما ،تولید ۱۴ برنامه کوتاه با موضوع بازیهای بومی محلی در خانه به مدت ۸۴ دقیقه ،تولید ۴۰ بسته صوتی بهداشتی- پزشکی به مدت ۱۸۰ دقیقه ،تولید ۳۰ بسته صوتی (کتاب صوتی) به مدت ۱۵۰ دقیقه و تولید ۱۰۰ گزارش از مراکز پزشکی و درمانی استان به مدت ۵۰۰ دقیقه از دیگر اقدامات معاونت صدا در این ایام بوده است و همچنین این معاونت با پخش برنامه ” دوباره بهار”در لحظه سال تحویل، ویژه برنامه صبح نوروزبا عنوان ” همیشه بهار”،ویژه برنامه عصر”بنفشه گول”،گیلانه،ساعت جوانی،گلچین،سلام زندگی، تالشونه،سلام برمهدی(عج)،تی تی گل،جوانه ها و…. با بخشهای مختلف:طنز ،نمایش، پخش موسیقیهای متنوع و شاد،پخش ادعیه و تصنیف های مناسبتی در ایام میلاد ائمه اطهار (ع) سعی کرد لحظاتی شاد و ارام بخش در ایام قرنطینه و تعطیلات نوروزی برای شنوندگان رادیو گیلان فراهم آوررد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با تشریح اقدامات معاونت خبر گفت:
همکاران معاونت خبرگیلان هم از همان روزهای نخست برای ثبت ایثار و فداکاری کادر درمان همراه با مدافعان سلامت و در راستای رسالت اطلاع رسانی خطر را به جان خریدند و به دل حادثه رفتند و علاوه بر ویروس کرونا با شایعات و حواشی ایجاد شده در این خصوص مبارزه کردند .
باقرزاده بیان کرد: معاونت خبر مرکز گیلان در روزهای کرونایی ۲۶۰۰ دقیقه برنامه خبری،۳۰۰ گزارش رادیویی و تلویزیونی نیز تهیه کردند که از شبکه های سراسری پخش شد. وی در ادامه با بیان عملکرد معاونت فضای مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا گفت:
باشیوع این ویروس منحوس اخبار و اطلاعات گوناگونی نیز انتشار یافت و معاونت فضای مجازی صدا و سیمای گیلان نیز بیش از هر زمان با تمام قوا ،هوشیار تر از همیشه پای کار آمد و با تولید ۸۶ انیمیشن و موشن گرافیک ،۱۸ مورد نکات بهداشتی و ۳۷۳ مورد عکس و پوستر و کاریکاتور ،برای رفع تشویش اذهان و مبارزه با نشر اخبار کذب در بین مردم نهایت تلاش خود را به کار گرفت.
وی در پایان تاکید کرد:صدا و سیمای مرکز گیلان با تمام توان و ظرفیت تا پایان بحران و رفع سایه شوم این ویروس منحوس با توکل و مدد الهی در کنار مردم عزیز استان خواهد بود و تلاش خواهد کرد که شرایط را به گونه ای فراهم اورد که طرح های فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن برای مخاطبان عزیز طاقت فرسا نباشد.
انتهای پیام/