آرشیو
کد خبر : 7130
سه شنبه - 28 آبان 1398 - 22:51

کشف ۳۰۱ قطعه سهره قاچاق در آستارا

  به گزارش ختم کلام،  این محموله حاوی ۳۰۱ قطعه پرنده سهره طلایی بوده که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستارا از قاچاقچیان غیر بومی پرندگان در این شهرستان کشف و ضبط شد. رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا در اینباره گفت این تعداد سهره طلایی که غیر قانونی و توسط متخلفان غیر بومی […]

کشف ۳۰۱ قطعه سهره قاچاق در آستارا

 

به گزارش ختم کلام،  این محموله حاوی ۳۰۱ قطعه پرنده سهره طلایی بوده که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستارا از قاچاقچیان غیر بومی پرندگان در این شهرستان کشف و ضبط شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا در اینباره گفت این تعداد سهره طلایی که غیر قانونی و توسط متخلفان غیر بومی صید شده  و شبانه در حال انتقال به تهران بود ، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا در یک عملیات غافل گیرانه کشف و ضبط شد.

فلاح مجاور در ادامه گفت شکارچیان غیر قانونی و فاقد مجوز برخلاف مقررات شکار و صید این تعداد پرنده زیبا را در زیستگاههای شهرستان زنده گیری کرده بودند.

وی افزود  از این متخلفان تعدادی قفس و صندوق نگهداری پرنده نیز کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا در ادامه اظهار داشت، این تعداد پرنده کشف شده در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا  که جزء مناطق چهارگانه و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است ، رهاسازی شده و متخلفان نیز با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل شدند

وی گفت طبق قانون ضرر و زیان وارده به محیط زیست، ناشی از صید و قاچاق سهره به ازای هر قطعه دو میلیون ریال است که دادخواست مطالبه آن در این پرونده با توجه به تعداد سهره کشف شده به مبلغ بیش از ششصد میلیون ریال نیز به مرجع قضایی تقدیم شده است.

فلاح  ادامه داد هم اکنون در بازار هر قطعه سهره به طور تقریبی از دو میلیون و پانصد هزار ریال تا ده میلیون ریال خرید و فروش می شود که با این توضیح ارزش ریالی این محموله قاچاق در بازار حداقل بیش از هفتصد و پنجاه میلیون ریال است.

این گزارش می افزاید سهره ها یکی از پرندگان آواز خوان هستند که در ایران فقط نوع سهره طلایی وجود دارد و آن را سهره پیشانی قرمز نیز می گویند .سهره طلایی یکی از محبوب ترین انواع سهره ها در اروپا به شمار می رود. این نوع سهره، صورتی به رنگ قرمز و گونه های سفید و پیشانی سیاهی دارد که دو خط سیاه از پیشانی به سوی گردن می رود .رنگ پرهای پشت خاکستری و دو بال آن سیاه بوده و لکه های زرد بر روی آن دیده می شود که نر و ماده آن شبیه همند اما پرنده نر خوش نقش و نگار تر است . این پرندگان زیبا و خوش الحان به دلیل تغذیه از حشرات نقش اکولوژیکی بسیار مهمی در طبیعت ایفا می کنند و کنترل کننده بیولوژیکی آفات گیاهان و درختان و  حافظ جنگل های هیرکانی هستند .