آرشیو
کد خبر : 6520
پنجشنبه - 26 دی 1398 - 20:56

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: انجام بیش از ۶۰۰ عمل پیوند کلیه در گیلان

به گزارش ختم کلام، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان در نخستین سمینار تخصصی مروری بر داروهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضا که در هتل رسپینای لاهیجان برگزار شد، سیر پیوند در سال‌های گذشته را رو به افزایش اعلام و اظهار کرد: به طور میانگین سالانه بین ۵ تا ۸ هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند اما […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: انجام بیش از ۶۰۰ عمل پیوند کلیه در گیلان

به گزارش ختم کلام، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان در نخستین سمینار تخصصی مروری بر داروهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضا که در هتل رسپینای لاهیجان برگزار شد، سیر پیوند در سال‌های گذشته را رو به افزایش اعلام و اظهار کرد: به طور میانگین سالانه بین ۵ تا ۸ هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند اما فقط نزدیک به هزار اهدا اتفاق می افتد.
ارسلان سالاری گفت: پیوند کلیه در گیلان از سال ۷۷ با انجام ۲ مورد آغاز شده و تا به امروز به ۶۲۰ مورد رسیده است.
وی همچنین با اشاره به انجام نخستین پیوند کبد در سال ۹۶ در گیلان نیز، بیان کرد: این تعداد پیوند، امروز در گیلان به ۱۶ مورد رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به وجود نداشتن مرکز جنرال پیوند اعضا در سطح استان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه درصدد راه اندازی مرکز جنرال پیوند استان است.
سالاری هدف کلی از این سمینار را آشنایی جراحان پیوند اعضا با داروهای مورد استفاده در پیوند ها عنوان کرد و یادآور شد: شناخت کاربرد داروهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضا، انتخاب دارو بر اساس شرایط بیمار، آگاهی از عوارض دارو و راه‌های مقابله با آن از دیگر اهداف برگزاری این سمینار است.

انتهای پیام/