آرشیو
کد خبر : 6372
سه شنبه - 12 آذر 1398 - 21:31

افتتاح شورای حل اختلاف بخش صنعت در گیلان

به گزارش ختم کلام، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در جلسه افتتاح و شروع بکار شعبه ویژه شورای حل اختلاف بخش صنعت، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای امور موجود در قوه قضاییه، شعبه ویژه شورای حل اختلاف در بخش صنعت می تواند به عنوان پلی بین کارآفرینان صنعتی و دستگاه قضایی […]

افتتاح شورای حل اختلاف بخش صنعت در گیلان

به گزارش ختم کلام، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، در جلسه افتتاح و شروع بکار شعبه ویژه شورای حل اختلاف بخش صنعت، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای امور موجود در قوه قضاییه، شعبه ویژه شورای حل اختلاف در بخش صنعت می تواند به عنوان پلی بین کارآفرینان صنعتی و دستگاه قضایی ایفای نقش کند و در سرعت حل و فصل برخی از دعاوی تاثیر مطلوبی داشته باشد.
فرهاد دلق پوش گفت: به طور کلی ایجاد شوراهای حل اختلاف به صورت تخصصی می تواند کارکرد خوبی در جهت رفع دغدغه های فعالان همان حوزه و تسریع و تسهیل در رسیدگی به مسائل حقوقی و مشکلات تخصصی داشته باشد.
وی راه اندازی شورای حل اختلاف بخش صنعت را گامی مثبت در جهت ایجاد تفاهم، اعتماد و درک متقابل دستگاه قضایی و کارآفرینان استان دانست و افزود: این اقدام شایسته دستگاه قضایی به رفع مشکلات و موانع بخش تولید و اشتغال کمک فراوانی خواهد کرد و گامی مثبت در جهت رونق تولید محسوب می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فلسفه اولیه شوراهای حل اختلاف در زمینه ایجاد صلح و سازش خاطر نشان کرد: این نهادها به سهولت می توانند بخشی از حجم کار قوه قضاییه را کاهش دهند.
دلق پوش گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جهت کمک به فعال سازی شورا با همکاری تشکل های تخصصی بخش صنعت و معدن برای تسریع امور و روان سازی بررسی مشکلات اعلام آمادگی می کند و در کنار بخش خصوصی و دستگاه قضایی در این زمینه فعال خواهد بود.
وی همچنین به ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به دعاوی معدنی نیز اشاره کرد و افزود: در اولین فرصت مقدمات این کار فراهم می آید.

انتهای پیام/ا