آرشیو
کد خبر : 6165
جمعه - 1 آذر 1398 - 00:19

شالیزارها و باغات چای، خط قرمز سازمان جهاد کشاورزی گیلان/ اعمال جدیت ها برای جلوگیری از تبدیل اراضی

    به گزارش ختم کلام، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در جلسه تخصصی صنعت چای، کمیته حمایتی و پشتیبانی را مهمترین تشکل در حفظ ظرفیت های این صنعت خواند و بر لزوم تشکیل کمیته دیگری با هدف توسعه بازرگانی تاکید کرد. علی درجانی گفت: چنین برنامه ریزی هایی در کمیته های نامبرده می تواند […]

شالیزارها و باغات چای، خط قرمز سازمان جهاد کشاورزی گیلان/ اعمال جدیت ها برای جلوگیری از تبدیل اراضی

 

 

به گزارش ختم کلام، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در جلسه تخصصی صنعت چای، کمیته حمایتی و پشتیبانی را مهمترین تشکل در حفظ ظرفیت های این صنعت خواند و بر لزوم تشکیل کمیته دیگری با هدف توسعه بازرگانی تاکید کرد.
علی درجانی گفت: چنین برنامه ریزی هایی در کمیته های نامبرده می تواند منجر به پیشنهاد لایحه‌ برای اصلاح قوانین به نفع توسعه صنعت چای کشور شود.
وی با اشاره به لزوم تخصیص اعتبارات لازم به بخش های مختلف کشاورزی در روستاها و شهر ها از آمادگی سازمان جهاد کشاورزی و سایر مسئولان استانی برای تقویت سازمان چای و احیای این صنعت خبر داد.
این‌مسئول دو مقوله پژوهش و ترویج را از نیازهای فعلی سازمان چای برشمرد و خاطر نشان‌کرد: تامین اعتبارات حوزه پژوهشی همواره از دغدغه های مسئولان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین خطاب به دستگاه‌های حوزه کشاورزی استان بر لزوم انجام پژوهش‌های کاربردی و مسئله محور در بخش‌های فنی و اقتصادی تاکید کرد.
درجانی به اهمیت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت چای نیز اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های صنعت چای، گسترش باغات و تأمین نهال‌ها است افزود: یارانه اختصاص داده شده دولت به بخش نهال، باید به صورت ویژه در حوزه چای درنظر گرفته شود.
وی بر لزوم بازنگری بر اقدامات فرهنگی و ترویجی برای تقویت صنعت چای تاکید کرد‌و بیان داشت: تمام کارشناسان مستقر در پهنه‌ها می‌توانند تا زمان ابلاغ ساختار تقویت شده سازمان چای، از عوامل اجرایی این سازمان باشند.
رییس سازمان‌جهاد کشاورزی گیلان، همچنین اقدام مشابه سامانه جامع پهنه را از برنامه های موثر برای حوزه چای خواند و با بیان اینکه این طرح در استان انجام شده است یاد آور شد: امروز آمار دقیقی از سطح زیر کشت محصولات استراتژیکی، بهره‌برداران و حتی سابقه کشت آنان وجود دارد
درجانی زمین‌های شالیزاری و باغات چای را خط قرمز این سازمان اعلام کرد و از اعمال جدیت ها برای جلوگیری تبدیل اراضی کشاورزی خبر داد.‌
وی صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور را یکی از الگوهای موفق در صندوق‌های موجود کشور برشمرد و گفت: این صندوق با اعطای تسهیلات به کشاورزان، گام‌مثبتی در زمینه مکانیزاسیون باغات چای برداشته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد: این اقدام شایسته صندوق توسعه صنعت‌چای کشور باید باهمت سایر دستگاه‌ها تسریع شود.
این‌مسئول همچنین تاکید کرد: لازم است علاوه بر مروجان، محققان معینی نیز در زمینه چای در هر شهرستان، وجود داشته باشند.
انتهای پیام/