آرشیو
کد خبر : 6121
چهارشنبه - 22 آبان 1398 - 20:48

شهردار رشت گفت: قرار گاه خاتم تنها راه بررون رفت از عقب ماندگی های زیرساختی است

    به گزارش ختم کلام، شهردار کلانشهر رشت در جلسه مربوط به قرارگاه خاتم، ایجاد نقدینگی برای شهرداری را ضروری دانست و با توجه به ورود سالانه ۳۰ میلیون گردشگر به این شهر اظهار کرد: نبود امکانات اقامتی، موجب کاهش ماندگاری گردشگر می شود و این‌مهم مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم است. ناصر حاج […]

شهردار رشت گفت: قرار گاه خاتم تنها راه بررون رفت از عقب ماندگی های زیرساختی است

 

 

به گزارش ختم کلام، شهردار کلانشهر رشت در جلسه مربوط به قرارگاه خاتم، ایجاد نقدینگی برای شهرداری را ضروری دانست و با توجه به ورود سالانه ۳۰ میلیون گردشگر به این شهر اظهار کرد: نبود امکانات اقامتی، موجب کاهش ماندگاری گردشگر می شود و این‌مهم مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم است.
ناصر حاج محمدی گفت: شهرداری رشت به نبال ایجاد زیرساخت توسعه به ویژه در امر توسعه حمل و نقل شهری است.
وی با اشاره به ضرورت تسهیل امورات مربوط به مقوله تراموا افزود: بودجه مربوط به این مهم، ملی بوده و پرداخت آن نیز صورت خواهد گرفت.
شهردار رشت با اشاره به بار ترافیک درون شهری در سطح شهر بر لزوم اجرایی شدن زیرگذرها و روگذرها در برخی از نقاط شهر تاکیدو خاطرنشان کرد: در این میان زیرگذر میدان شهدای ذهاب در اولویت قرار دارد اما به دلیل اجرای طرح پیاده راه فرهنگی، امکان تردد در این نقطه وجود ندارد.
حاج محمدی، با توجه به هزینه انجام شده در اجرای پروژه پیاده راه، برهم زدن این پروژه را موجب هدر رفت بیت المال و تضعیف کسب و کار بازاریان اطراف خواند.
حاج محمدی قرارگاه خاتم الانبیا را تنها موردی دانست که می تواند شهررا از عقب ماندگی زیرساختی نجات دهد.
وی با بیان اینکه درحال حاضر تمام انرژی شهرداری صرف حل مشکل سراوان می شود گفت: این‌مهم نباید موجب غفلت از سایر مسائل مدیریت شهری شود.
شهردار رشت از آغاز مرحله دوم نهضت آسفالت شهری خبر داد و خاطر نشان‌کرد: در مرحله پیش، بیش از ۳۰ هزار تن آسفالت، صرف محلات شده است و تصمیم بر این است که نزدیک به ۵۰ هزار تن نیز در صرف سطح شهرآسفالت ریزی شود.
حاج محمدی همچنین یادآور شد: تردد خودروهای سنگین موجب افزایش فشردگی ترافیک درون شهری شده و از این رو حضور قرارگاه می تواند عامل مهمی برای کاهش این موارد باشد.
وی با بیان اینکه مسئله پسماند و حل معضلات دو رودخانه رشت در اولویت اقدامات قرار دارد گفت: زباله سراوان یکی از منابع آلاینده این دو رودخانه بود که راه اندازی تصفیه خانه در آینده ای نزدیک، مشکلات آن را کاهش می دهد.
شهردار رشت همچنین با اشاره به ورود فاضلاب ها از نقاط مختلف شهر به رودخانه های زرجوب و گوهر رود، تصریح کرد: باید راهی برای حل این مشکل نیز پیدا کرد.
حاج محمدی با اشاره به قدرت قرارگاه خاتم به ویژه در امر پل سازی گفت: باید با تلاش این قرارگاه و تامین بودجه مورد نیاز، به حل مشکلات شهری نائل شویم.
وی تقویت شهر را موجب افزایش ارزش افزوده برشمرد و افزود: اقدامات قرارگاه خاتم، سرعت جریانات اقتصادی شهر را افزایش داده و موجبات کاهش سکون شهری و در نتیجه موجب سرمایه گذاری سرمایه گذاران می شود.
شهردار رشت همچنین حضور قرارگاه را موجب سرعت بخشی به جریان سرمایه و نقدینگی در شهر دانست.
حاج محمدی بر لزوم احداث زیرگذر در سطح شهر تاکیدو تصریح کرد: راه اندازی دو زیر گذر امام خمینی(ره) به سعدی و سبزه میدان به شریعتی موجب پویایی شهر می شود.
وی با اشاره به کمبود پارکینگ در رشت گفت: می توان با احداث دست‌کم دو پارکینگ ۱۰ طبقه موجب درآمد زایی و شتاب توسعه شهر شد.

انتهای پیام/