آرشیو
کد خبر : 6066
دوشنبه - 13 آبان 1398 - 19:28

استاندار گیلان خبر داد: ادامه روند بهبود شاخص های امنیتی در گیلان

به گزارش ختم کلام، استاندار گیلان در مراسم معارفه فرمانده جدید انتظامی این استان که صبح یکشنبه با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور برگزار شد ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان و تاکیدبر اهمیت تامین نظم و امنیت در جامعه اظهارکرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و عامل برقراری نظم و آرامش در جامعه است و […]

استاندار گیلان خبر داد: ادامه روند بهبود شاخص های امنیتی در گیلان

به گزارش ختم کلام، استاندار گیلان در مراسم معارفه فرمانده جدید انتظامی این استان که صبح یکشنبه با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور برگزار شد ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان و تاکیدبر اهمیت تامین نظم و امنیت در جامعه اظهارکرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و عامل برقراری نظم و آرامش در جامعه است و در ایجاد امنیت اجتماعی نقش موثری دارد.
ارسلان زارع، امنیت و آرامش در جامعه را مرهون همکاری و مشارکت آحاد مردم و تلاش های فداکارانه عرصه نظم و امنیت و قضا دانست و خواستار کمک روز افزون تمام دستگاه ها به نیروی انتظامی برای ارتقای شاخص‌های مطلوب شد.
وی با اشاره جنگ اقتصادی کنونی در کشور، مواجهه درست با دشمن و صف آرایی متحد در این آرایش جنگی را اصلی ترین اولویت برشمرد و تاکید کرد: بر این اساس، دو مولفه انسجام و همدلی از اساسی ترین مقوله هایی است که همگان باید به آن توجه داشته باشند.
استاندار گیلان با استناد به آمارهای موجود در نیمه نخست امسال، از بهبود برخی شاخص‌های امنیتی و انتظامی در گیلان خبر داد و گفت: ادامه این روند از فرمانده جدید استان انتظار می رود.
به گفته زارع، در مدت یادشده، سطح پاسخگویی پلیس و استفاده و بهره‌مندی از دولت الکترونیک نیز ارتقا یافته، بیشتر سرقت هایی که در استان اتفاق افتاده توسط پلیس کشف شده و سرقت های مهم و قتل هایی که اتفاق افتاده اند نیز صد در صد کشف شده است.
وی همچنین ادامه داد: در نیمه نخست امسال آمار تصادفات استان روندی کاهشی داشت.

استاندار گیلان بر لزوم‌توجه بیشترنیروی انتظامی به مقوله آموزش های همگانی در جهت مسئولیت پذیری، قانون پذیری شهروندان و آشنایی آنان با حقوق شهروندی بیش از گذشته تاکیدکرد.
زارع با بیان اینکه گیلان استانی مرزی است تصریح کرد: بهره مندی از مرز، فرصتی در اختیار استان قرار داده که در حوزه هایی، پیشانی نظام جمهوری اسلامی باشد بر این اساس کاستی ها و تنگناهای این بخش باید به درستی شناسایی شده و اهتمامی جدی برای رفع آنها صورت گیرد.
وی گفت: نیروی انتظامی، نهادی است که بیشترین ارتباط را با مردم و شهروندان دارد و در حقیقت در معرض نگاه و قضاوت عمومی است از این رو حفظ اقتدار توام با احترام و محبت به مردم و تلاش در راستای حفظ حقوق شهروندی مورد تاکید رئیس جمهور، در دستور کار نیروی انتظامی بوده و باید استمرار داشته باشد.
استاندار و رئیس شورای تامین استان در پایان از تلاش ها و خدمات سردار محمد رضا اسحاقی تشکر و برای سردار ملکی فرمانده جدید انتظامی استان آرزوی موفقیت کرد.
انتهای پیام/