آرشیو
کد خبر : 5035
دوشنبه - 3 تیر 1398 - 00:39

استاندار گیلان گفت: هویت انزلی به بندر گره خورده است

به گزارش ختم کلام، استاندار گیلان عصر یکشنبه در بازدید از زیرساخت‌های مجتمع بندری و طرح توسعه بیمارستان شهید بهشتی انزلی به قدمت این شهر و وضعیت زیرساخت‌های آن اشاره و اظهار کرد: زیرساخت‌های این شهر نیازمند مرمت و تقویت بوده و این‌ مهم نیز در حال انجام است. مصطفی سالاری با بیان اینکه بیمارستان […]

استاندار گیلان گفت: هویت انزلی به بندر گره خورده است

به گزارش ختم کلام، استاندار گیلان عصر یکشنبه در بازدید از زیرساخت‌های مجتمع بندری و طرح توسعه بیمارستان شهید بهشتی انزلی به قدمت این شهر و وضعیت زیرساخت‌های آن اشاره و اظهار کرد: زیرساخت‌های این شهر نیازمند مرمت و تقویت بوده و این‌ مهم نیز در حال انجام است.
مصطفی سالاری با بیان اینکه بیمارستان موجود بندرانزلی علاوه بر مردم این منطقه به بخشی از غرب گیلان نیز خدمات‌رسانی می‌کند، گفت: بیمارستان فعلی با احتساب تخت‌های ویژه و خاص ۱۴۰ تختخوابی است که در طرح توسعه، یک مجموعه ۸۰ تخته نیز به آن افزوده می شود.
نماینده عالی دولت در گیلان به پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد پروژه طرح توسعه بیمارستان شهید بهشتی انزلی اشاره و خاطرنشان کرد: با تحقق مصوبه سفر رئیس‌جمهور به گیلان و پرداخت به موقع آن، این‌امر در میان‌مدت به بهره‌برداری می‌رسد.
سالاری به بازدید صورت گرفته از اورژانس در حال احداث این بیمارستان نیز اشاره کرد و افزود: باتوجه به پیشرفت مطلوب امید می رود بخش اورژانس در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد که شاهد افزایش ظرفیت و بهبود وضعیت ارائه خدمات نسبت به گذشته خواهیم بود.
وی با بیان اینکه هویت انزلی به بندر گره خورده است، گفت: فعالیت‌های مختلف در انزلی به‌ویژه حوزه تجاری که از قرن‌های قبل وجود داشته، از بعد گردشگری پیوند تنگاتنگی با این بندر دارد و این مسیر همچنان تداوم خواهد یافت.
استاندار گیلان به اقدام مثبت صورت‌گرفته توسط امور بنادر مبنی بر الحاق ۴۰ هکتار پس‌کرانه بندرانزلی به محدوده منطقه آزاد با تصویب اولیه شورای عالی مناطق آزاد اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه با حفظ مدیریت بندرانزلی صورت می‌گیرد و با تصویب نهایی دولت از مقررات، تسهیلات و معافیت منطقه آزاد انزلی استفاده می‌کنند.
سالاری به اتفاقات مثبت درحال انجام در توسعه بندرانزلی نیز اشاره کرد و گفت: افزایش پست‌های اسکله جدید و تفکیک تخصصی آنان باعث رونق بیشتر فعالیت‌های بندری می‌شود.
وی بازاریابی برای حمل محموله‌های بیشتر به بندرانزلی را اقدام جدی موردنیاز دیگر در بخش بندری ارزیابی کردو اظهار داشت: در حال حاضر از ظرفیت این بخش به خوبی استفاده نمی‌شود و توجه جدی به رونق این بندر مورد نیاز است.
این مسئول، کیفیت ارائه خدمات دستگاه‌هایی که در بندر مستقر هستند را بخش دیگری از شاخص‌های رقابتی میان استان‌های ساحلی عنوان کرد و گفت: چگونگی رفتار نسبت به تجار، مواجهه با کالاهای وارداتی و صادراتی و سرعت خدمات‌رسانی بسیار مهم است که این موضوع نیز باید بهبود یابد.
سالاری افزود: امیداست با بهره‌برداری بهتر از ظرفیت این بندر، سطح امنیت شغلی کارکنان این مجموعه و ظرفیت‌های جدید اشتغال، ایجاد شود.
استاندار گیلان همچنین از نمایشگاه دائمی گل و گیاه شهرداری بندرانزلی نیز بازدید کرد.
انتهای پیام/

ا